onsdag 28. november 2012

Her kommer vinteren. Eller shit, hvor blir det av den egentlig?

Nå er jeg klar for vinteren, ordentlig klar for vinteren. Men hvor er det blitt av den? Jeg tripper rundt her, ser lengtende ut vinduet og håper på snø. Til ingen nytte ... Men mens jeg venter har jeg gjort litt nettshopping. Jeg skal nemlig ha julaften her for første gang! Det blir spennende å se om jeg klarer og levere varene, jeg har nemlig garantert sprø svor ... Men om svoren skulle svikte så tenkte jeg hvertfall at pynten skulle være på plass. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal ha ny lampe over spisebordet. Akkurat nå rives jeg litt mellom Flowerpot fra Panton og FL/Y fra Kartell, ikke vet jeg hvilken farge jeg skal ha heller. Men man må jo bare smile av en gul lampe. Må man ikke?

En klassisk julestil passer ikke så godt hos meg, så jeg har pønsket litt på hvordan jeg skal løse det. Jeg har falt ned på at det blir retro jul, derfor har jeg kjøpt to duker på Etsy som jeg skal bruke. Blant annet den på bildet her.


Treet må selvfølgelig også være retro. Derfor har jeg spurt mormor veldig pent om jeg kan få arve den gamle juletreduken hun ikke bruker lenger. Og det får jeg selvfølgelig så snill som hun er!

I påvente av egne julebilder, her er bildet mormor sendte meg så jeg skulle få se den. 

Juletreet må stå i stil med resten. Derfor har jeg bestilt julekuler på Finn.no, jeg tipper de er fra 60-tallet ca. De skal henge på treet sammen med norske flagg og massevis av hjemmelaget julepynt som barna har laget. Akkurat sånn et juletre skal være! 

Bilde lånt fra annonsen på finn.no 
Jeg skjønner at min stil ikke er for alle, men her hos oss passer det perfekt. Hvordan pynter du til jul?  Har du gjort et bevisst stilvalg eller er det litt av hvert?

2 kommentarer:

  1. Så koselige ting du har funnet og fått! Og den lampen gikk rett hjem hos meg iallefall!
    Her er det sånn litt av hvert pynting til jul, og langt i fra en bevisst stil. Jeg har mange ting som jeg har kjøpt inn på egen hånd, men også mange ting jeg har arvet eller fått som hjertet bare må ha fremme. Jeg tenker at så lenge man selv får julestemning så er pynten helt rett :) det er jo dog ikke det viktigste med julen, så lenge man koser seg og nyter tiden sammen med familie og venner. Dere får nok en kjempefin jul hjemme hos deg :)

    SvarSlett
  2. Det kommer til å bli en fantastisk jul hos deg, det kan jeg se. Det du viser og skriver er min barndoms jul... Jeg har prøvd å finne min egen stil etter at hele familien begynte å feire jul hos oss for 2 år siden. Siste november i dag. Ha en flott og fin adventstid. D

    SvarSlett