mandag 24. september 2012

Tusen plommer



Heldige meg har fått 5 kg plommer! Nå gleder jeg meg til å safte, sylte og hermetisere. Kanskje noen av dere som leser bloggen min har en god plommeoppskrift jeg burde prøve? Nå har jeg jo faktisk nok til å prøve meg litt frem. Og til dere som ikke har tusen plommer, det går bra fordi ...


Hvis du eier tusen plommer
kan du leve hele året.
Har du hull i dine lommer,
kan du klø deg selv på låret.

Jeg har verken tusen plommer
eller hull i mine lommer.
Jeg har bare godt humør
og kan klø meg hvis det klør.

Tekst: Inger Hagerup
Melodi: M. J. Nissen

3 kommentarer:

  1. Hei Siv Iren
    Smilte av kommentaren din og følger ditt råd. Stigen skal snikes inn med jevne mellomrom og kaffe skal nytes med stige-utsikt.
    Så herlig med masse plommer!! Vi hadde plommetre i barndomshagen men ikke her. Så flin du er som skal sylte og safte, dugelig kvinnfolk med andre ord!
    God senkveld til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Plommer er digg. Prøvde meg på plommesyltetøy for noen år siden, men synes ikke det ble så godt...Spiste det selvfølgelig opp - på trass. Man hiver jo ikke sånne husmorprosjekter.

    SvarSlett
  3. Plommer er veldig godt sammen med sjokolade! Putt noen plommebiter i din favorittsjokoladekakeoppskrift, eller bak i ovnen med litt lysebrunt sukker på og server med sjokoladeis. Eller lag clafoutis som jeg gjorde forrige uke:)

    SvarSlett