onsdag 19. september 2012

Fotodepresjon

Her er altså meg, mange av dere kjenner meg jo allerede. Forklet mitt er kjøpt i Kasparas lille nettbutikk. Jeg går i det hele tiden. Tipper naboene synes jeg er en skrulle der jeg står å balanserer høyt på en stol i forklet mitt på balkongen for å finne den riktige vinkelen på et bilde. I bakgrunnen kan dere såvidt skimte det nye skapet mitt som snart er på plass. 

Etter gårsdagens fotoseanse fikk jeg akutt fotodepresjon. Det er så fortvilende å vite akkurat hva man vil ha, men å ikke få det til. Det er som kjent ikke særlig nyttig å sitte i sofakroken og deppe, så i dag har jeg lastet ned Lightroom og er herved i gang med å lære meg bilderedigering. Jeg har vært bestevenn med både kameraet og Adobe-tv i dag, og det føles helt fantastisk! Jeg gleder meg til å lære enda mer, men nå er hodet så fullt at jeg må stoppe for i dag, absorbere litt. I dag har jeg forresten pakka bort vannkokeren min til fordel for denne tekjelen. Ledninger og plastikk har en tendens til å irritere meg, denne derimot. Jeg må smile.

I morgen skal jeg og Nora på matkurs sammen, det blir superspennende! Dere skal selvsagt få rapport. 

6 kommentarer:

  1. Lightroom er konge! Veldig lett å rette på slike ting som du slet med i forrige blogginnlegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror jeg er hekta, sitter på jobb og lengter hjem til Lightroom ...

      Slett
  2. Heisan søte Siv Iren
    SÅ GØY å se deg i Kaspara-forklet!!!! Du kler det godt og naboene bryr vi oss ikke så mye om, hi,hi. Det er bedre å være litt skrullete enn kjedelig og grå!
    Den oransje Le Creuset-kjelen er i størrelse 26
    Sto lenge og vurdere denne mot størrelsen under, men fant ut at det er koselig å ha en litt romslig som kan stå på bordet når man har gjester.
    Fin kveld til deg, Siv Iren!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt enig, skrullete fremfor kjedelig og grå!
      Jeg vurderer frem og tilbake på de samme størrelsene selv, heller mot størrelsen under. Men nå er vi kun 2 små jenter og meg til vanlig. Vanskelig! Vil jo gjerne kunne bruke den om jeg får gjester også.
      Ønsker deg en fin dag! :)

      Slett
  3. Superfint forkle og superfin tekjele :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt forelsket i forklet mitt, bruker det alltid. Det har faktisk hendt jeg får kjeft av barna fordi jeg glemmer å ta det av før jeg setter meg ved bordet, hehe. Tekjelen fikk jeg for omtrent 10 kroner på loppis i fjor tror jeg. En fryd for øyet!

      Slett