onsdag 22. august 2012

Liksom-Luxo?

Eller ekte Luxo? Jeg er jammen ikke sikker.


Jeg har lett etter en sånn lampe såååå lenge, og endelig er den her. 


Den har fått plass på skapet på stua sammen med mange andre små favoritter. Jeg som hater nips har plutselig massevis av ting stående til pynt. Pynt liksom, til og med ordet høres rart ut. Er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel mon tro? (løper på badet for å se etter grå hår og rynker).


Lampa passer perfekt sammen med Plonkaputa mi som har fått flytte inn på soverommet for en kort periode. Jeg er svak for tilfeldig fargematch, og denne var helt knall! I kveld drømmer jeg om ny linse til kameraet mitt og et fotokurs. Kjempefin linse til nærbilder, men for å få tatt bildet av skapet lå jeg på tvers innerst i boden med hodet mot veggen. Nevnte jeg at gangen er mellom boden og stua? Uklart ble det også. Nei sånt er bare irriterende og uinspirerende. Nå skal jeg bruke kveldens siste del av energi på å rydde klær og ommøblere kjøkkenet. Der har jeg nemlig planer om forandringer som krever litt måling og flytting på ting. Inkludert en tur på Ikea. Håper på å kunne vise frem resultatet snart. 

4 kommentarer:

  1. Ekte eller ikke ekte..... Lekker er den uansett. D

    SvarSlett
  2. Ja, jeg ved heller ikke, om den er ægte, men den ser mere ægte ud, end en i orange, som jeg købte i Sverige for en måned siden. :)

    Det er sjovt, at du skriver, at du ellers hader nips og nu har en masse pynteting. Sådan har jeg det også!
    Min mand og jeg har altid været enige om, at vi ikke bryder os om nips, og nu (14 år efter at vi flyttede sammen) hvor jeg på ca. et år har købt en del pynte-ting, sagde han for nyligt: "Nu ligner det jo et rigtig hjem!" :D
    Jeg er nok også bare blevet gammel (36), men nu kan jeg altså pludselig godt lide nips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Øhh... jeg føler mig lidt dum. :)
      Jeg kiggede lige på min lampe, som jeg købte i en svensk genbrugsbutik. Der står Luxo på den.
      Skærmen er lavet af plastic, og den jeg kender fra min barndom, havde metalskærm ligesom din.

      Slett
  3. Fin uansett!! Og HERLIG sengetøy! Puten passet jo bare supert sammen med det blå.

    SvarSlett