tirsdag 5. juni 2012

Joggesko

Hvor mange par joggesko trenger man? Sånn egentlig ...

Jeg vil si mange, enormt mange, helt sykt mange! Faktisk så mange at man bør ha et ekstra skoskap kun til joggesko. Jeg har så mange at jeg ikke klarer å telle dem lenger, jeg tror det kan kalles en mani. Joggo-mani om du vil. Så snart noen åpner døren på skapet raser skoene ut i en fryktinngytende fart. De krangler sikkert om hvem som skal få bli med på tur. Sko med høye heler, sko med fine farger, sandaler og ballerinasko er forvist til soverommet. Der står de å gremmes i mørket mens de venter på høsten.

Jeg har joggesko av den vanlige typen (x100).
Jeg har goretex-joggesko til skogsturer.
Jeg har tursko.
Jeg har aerobicsko.
Jeg har ordentlige joggesko som er spesialtilpasset foten min.
Jeg har .... ja, alt for mange joggesko. Det eneste jeg kan forstå at mangler i samlingen min er et par tå-joggesko. Eller hva det nå enn heter. Det er bare sært, så de skal skobutikken få beholde for min del. Men disse skoene kunne jeg tenke meg.


Vinneren av klikks fjellskotest.
Og når jeg tenker meg om er det på høy tid at jeg kjøper noen nye joggesko til trening også. Ja, og et par til å gå frem og tilbake til jobb med. Man skulle tro jeg var verdensmester i jogging så mange par joggesko som jeg har, men det er dessverre langt fra realiteten. Men i går, da løp jeg en time i strekk uten stans! Slå meg om du kan (og det kan du sikkert). Men fy så stolt jeg er! Jeg tror det kvalifiserer til et nytt par joggesko jeg egentlig.



4 kommentarer:

  1. Klart man trenger mange joggesko! Innebruk, utebruk, når det er vått (alltid), når man trenger litt ekstra støtte rundt ankelen, når det er varmt (aldri), når man har lyst på noe nytt som ikke strammer over magen eller når man bare vil bli i godt humør.

    - Aldri ellers er hodet fullt av så mange drømmer. Kanskje jeg rett og slett skal melde meg på halvmaraton.... jeg har jo nye joggesko.

    SvarSlett
  2. Helt klart - man trenger mange joggesko ! :) Det er jo i det minste fornuftige sko ... :)

    SvarSlett
  3. Du mener dette er normalt? :-) Jeg har vel kun to par om gangen; De nye og de gamle jeg ikke helt klarer å kaste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Problemet er jo bare at det blir litt vel mange av både de nye og de gamle jeg ikke klarer å kaste :P

      Slett