lørdag 16. juni 2012

Hjemmelaget plastelina



Superenkelt! Oppskriften er ikke min, men den er så bra at jeg må dele den likevel. 

2,5 dl hvetemel
2,5 dl vann
1 dl salt
1 ss solsikkeolje
1 ts sitronsyre
1 dæsj konditorfarge (eller litt mindre Wilton kakefarge)

Rør sammen i en kjele på svak varme til det klumper seg. Kna sammen med hendene, og avkjøl.
Tipper den kan oppbevares i lufttett boks eller plastfolie i kjøleskapet til neste gang den skal lekes med. Enkel lørdagsunderholdning i regnet. Jentene har ikke sagt et pip siden de mottok deigen, bare store smil å se. 
Liten og lur.
Litt større, men minst like engasjert. 



1 kommentar:

  1. Heisan SiW Iren
    Så koselig med de to fine jentene som holder på med hjemmelaget plastelina. Det er lenge siden guttane mine lekte med det nå, men de har absolutt han sin periode med plastelina de også.
    Jeg ser nedover her på innleggene at du ikke ble helt fornøyd med tapeten du bestilte og jeg skjønner at du har bestilt ny fra Sverige om jeg har forstått riktig. Tror du vil bli glad for den! Det er noe friskt med det oransje i den. Veldig lekkert med små oransje detaljer til. Far i huset kankk den oransje stolen da han sto opp på den en gang og jeg MÅ male en ny stol oransje til skrivebordet som står foran tapeten "vår".
    Ha en koselig lørdag og lykke til med vår felles tapet!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett