tirsdag 24. april 2012

Lopper og mat

Først vil jeg anbefale oppskriften på middagen vi hadde i går. Jeg har funnet den på klikk, og du finner den ved å klikke deg inn HER. Eneste endringene jeg gjorde var at jeg halverte mengden med chili og at jeg kokte ut litt kraft av stekepannen som jeg helte over til slutt. Ungene elsket det, og jeg synes spesielt kjøttbollene var gode og smakfulle. Sitron i mat er virkelig godt! Veldig fin rett å la barna delta i matlagingen på. Nora rørte rundt i blandingen til kjøttbollene samtidig som jeg kuttet opp alt. Så snart jeg var ferdig var det bare å gå i gang med stekingen. Etterpå kunne hun alle ingrediensen på rams, og mente helt bestemt at hun hadde laget alt. (Og spiste dermed tilsvarende mye).

 Husk et dryss parmesan før du serverer. 

Så en loppe.

Bokstavmagneter til barna.

Så til litt second hand shopping innerst i lokalene til Babel. En Gestuz skinnjakke. (Knoll har fortalt at Gestuz er et bra merke, sånt vet ikke Tott noe om...) Men jeg digger den! 

Bare lat som dere ikke ser at jeg ser fjollete ut, og se på den fine nye skinnjakka mi. 

Deretter gikk vi som dere kanskje skjønte videre til Velouria Vintage. Jeg var målløs. Jeg liker ikke engang shopping! Der prøvde jeg omtrent 30 kjoler, før jeg endte med to som jeg bare måtte ha med meg hjem. De skal dere få se en annen dag. Knoll for sin del holdt på å kjøpe seg brudekjole. Hun er singel altså. Jeg er sikker på at hun gikk tilbake og kjøpte den i smug etterpå. Men vi ble enig om at det ikke tok seg så bra ut å ha brudekjolen sin hengende hjemme på stas. I verste fall kunne jo det betydd dårlig lykke! Og sånt vil vi ikke ha noe av. Jeg kjøpte meg ny veske også, en Coach-veske. Knoll sier det er bra... Og den var veldig veldig fin. Bare se!

Fargen kommer ikke helt bra frem her, men veska er fin altså, jeg lover!

Så til slutt gikk vi en tur innom Bolia. Hadde jeg ikke tømt lommeboken allerede så kunne jeg gått på en seriøs smell da. Men det gjorde jeg altså ikke. Jeg fikk bare en drøm. En hvit drøm med trefargede ben. Jeg håper noen skal selge et brukt på finn snart så jeg kan få oppfylt drømmen. Det er så fint...

Men 10 999,- blir dessverre litt i overkant å bruke på et spisebord nå. Spesielt når jeg allerede har et. Jeg krysser fingrene mine for at firmaet mitt går så det suser fremover, så kanskje, kanskje kanskje. 



2 kommentarer:

  1. Lekre funn - og den skinnjakka passa jo som hånd i hanske :)

    SvarSlett
  2. Heisan Siv Iren
    Så morsomt å se søte deg med tøff ny skinnjakke!
    Og Velouria Vintage MÅ jeg alltid innom når jeg er i Oslo. Har et tantebarn bosatt på Grünerløkka så det passer bra.
    Ellers kom naboen over hit i kveld for å fortelle at jeg gjerne måtte bli med å titte gjennom dødsboet til en eldre tante i morgen, før de hev resten. For et spennende tilbud!
    Privat loppis liksom uten kø.
    Fin helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett