torsdag 22. mars 2012

Tavlemaling?

Selvfølgelig var det tavlemaling jeg malte med. Som dere skjønner er jeg ingen erfaren malemester, jeg var helsvart på hendene etterpå og endte med å måtte tjuvlåne en flaske whitesprit fra garasjen her. Takk til deg med moped, tennveske og whitesprit (PS! Hva skulle du med det egentlig?).

Noen av dere husker kanskje DETTE innlegget mitt for lenge lenge siden? Ikke mindre enn 1,5 år tok det før malingen var på veggen. Men nå er den der, og det ble kjempebra! Faktisk så bra at jeg stadig vurderer å male andre ting med tavlemaling. Men så blir det kanskje litt mye da. Hva synes dere? Kan man tavlemale flere steder i leiligheten eller bør man holde seg til å male en ting?

Bilder av veggen kommer snart, jeg må bare vente til en dag jeg er hjemme når det er lyst nok til å ta bilde.


I dag har vi kost oss med fiskegrateng og råkostsalat til middag. Ikke så spennende i seg selv, men når potetene var lilla ble det alt annet enn kjedelig. Nora proklamerte høylytt at dette var de aller beste potetene i hele verden, og stakkars guttene som ikke hadde noen poteter i guttefarge (at potetene blir kalt blåpoteter så hun ikke ut til å bry seg nevneverdig om). Jeg må få takke verdens snilleste Reidar som har dyrket frem disse poteten og er så snill at han deler de med oss. Tusen takk, det ble satt stor pris på.

For de som synes blåpoteter (blå kongo) så spennende ut står det mer om de på nettet. Det som gjør poteten blå er en sterk antioksidant, den samme som finnes i blåbær. Faktisk er det ti ganger så mye antioksidanter i blå poteter som i de vanlige potetene.

Rosamos og blåpoteter, hva blir det neste?

7 kommentarer:

  1. Tjaaa... det kan vell bli for mye av det gode når det kommer til tavlemaling i ei leilighet, eller??
    Men om du ikke klarer å styre deg, hva med å male en skapdør (eller en del av den) på rommet til jentene?? Så kan de ha sin helt egne tegnetavle :)

    SvarSlett
  2. Tenkte faktisk mest på ytterdøra på innsiden, men vi får se. Liker tanken på at man kan lese en koselig hilsen før man forsvinner ut døren i stress og mas :)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se bilde!! Eller å se det IRL, hvis du inviverer til besøk snart ;)
    Har ikke hørt om blåpotet jeg, men det må jo sjekkes ut nærmere :)

    SvarSlett
  4. Så stilig med de blå potetene. Det hadde jeg aldri hørt om før.
    Koselig blogg du har. Jeg la meg til som følger.
    Hilsen Drude

    SvarSlett
  5. Trodde først det var blåbær da jeg så dem på bloggrollen min - men kunne ikke få det til å stemme at de var SÅ store.... Så spennende ut med blå poteter også :)

    SvarSlett
  6. Hei Siv Iren
    Jeg kommer ilende og leker interiørkonsulent på jenterommene, hi,hi.
    De lilla potene var helt rå, kanskje noe for ikke så potetglade gutter her hjemme.
    Regn i Sandefjord i dag, nå er det klart for frokost.
    Ønsker deg en god 2.påskedag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett