søndag 4. mars 2012

Kjære kjære oldemor

På fredag mistet jeg oldemoren min. Hun sovnet fredfullt inn, og jeg er så glad for at mamma og mormor kunne være der hos henne. Det er så trist å tenke på at hun er borte, men likevel føles det ikke helt sånn. Hun vil for alltid være der i minnene og tankene, i hjertet.

I dag har jeg fortalt det til jentene, og de ville gjerne tegne hver sin tegning til henne.



Jeg er så heldig at jeg har fått flere ting etter oldemoren min, som hele tiden får meg til å tenke på henne. Hver gang jeg ser på klokken tenker jeg på da klokken hang på veggen hjemme hos henne.


Putetrekket hennes som er blitt til en kjole for jentene. 

Lampen som står ved siden av gjestesengen.

Sommerduken min som er et tidligere sengesett. 

Og et lite tefat. 

Men mest av alt oldemor så tenker jeg på jordbær og tomater. Lukten av tomater vil alltid være mitt sterkeste minne om deg. Du og jeg i drivhuset, en oldemor og ei lita jente. Vi to sammen.

Jeg vil aldri glemme deg 

5 kommentarer:

  1. Det er alltid trist å miste noen som står en nær:) Men jeg ser jo du tar vare på alle de fine minnene om oldemora di:)
    Varm klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Veldig fine minner *klem*

    SvarSlett
  3. Kjære Siv Iren
    Vemodig å miste et nært menneske, men så fantastisk at jentene dine har opplevd å ha en tippoldemor og du en oldemor!!! Jeg kjenner ingen jeg som har opplevd å ha en tippoldemor.
    Jeg husker knapt min mormor og morfar som døde da jeg var barn.
    Så koselig med de fine minnene du har fra oldemoren din og de herligste kjoler har du sydd av sengetøyet. Kjenner igjen stoffet, har jo sett en del sengetøy i åras løp, hi,hi.
    Så koselig at jentene dine ville tegne til oldmoren sin også. Det ser ut til å være mye terapi i tegning og skriving. Gutta mine vil alltid enten skrive eller tegne om det dersom de opplever noe spesielt. Da det hadde vært et skytedrama i Sandefjord og mye oppstyr tilbake i tid, skrev de hver sin lille bok om det.
    Ha en god dag!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Kjære deg!!
    Det er trist å miste noen man er glad i!
    Men samtidig godt å ha så mange gode minner som du har!!
    Ikke mange som opplever å bli tippoldemor,eller som har en tippoldemor,jeg kjenner ingen...
    Farmora mi er 99 år, blir 100 i oktober.....
    Skal snart stikke innom henne, hun elsker besøk!!
    Fine tegninger og koselig at de ville tegne til oldemor!!

    Klem Fru Samuelsen:-)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett