lørdag 17. mars 2012

100 fantastisk fine følgere!

Bloggen min har akkurat rundet 100 følgere. Det er så gøy! Takk for at dere vil følge med på den sporadiske bloggingen om alle mine diller. For øyeblikket er det matdilla. Så til de grader også. Så ille at jeg har vurdert om det er kokke jeg skulle blitt. Men så er det jo heldigvis sånn at jeg får laget mat hver dag uansett om jeg er kokke eller ei. Og de to små gjestene jeg har til bords hver dag er stort sett fornøyd med det som står på menyen.


Når man er alene med to barn kreves det nemlig litt mer logistikk enn om man er to. Dermed gjelder det å planlegge gode, sunne og raske alternativer. I dag har jeg laget syltetøy i rekordfart (15 min).

Du trenger:

1 pose frosne skogsbær (eller andre bær)
3 ss sukker

Ha bærene i en kjele på medium varme. Rør om med jevne mellomrom. Når bærene begynner å tine såpass mye at det kommer veske i bunnen av kjelen, finner du frem en stavmikser. Ha i sukkeret, og bruk stavmikseren direkte i kjelen. Kjør til alt er most. Nå er alt klart for at du kan kose deg med deilig "hjemmelaget" syltetøy.

Favorittfrokost. Ristet brød, blåmuggost, syltetøy og friske bær.
Jeg har frosset ned halvparten av syltetøyet. Ett glass som vi skal ta opp neste helg, og fire små plastbeger fra rice. I de har jeg dekket bunnen med syltetøy, så tar jeg de opp om morgenen og fyller resten av begeret med yoghurt naturell. Deilig sunn liten overraskelse i matpakken til jentene.

Nå skal vi jentene på shopping for å finne vårjakke til Nora. Wish us luck!

God lørdag til deg!

3 kommentarer:

  1. Ser og høres godt ut!!!!
    Fin kveld til deg!!!
    Klem

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett