tirsdag 28. februar 2012

Bartejenta med magetrøbbel

Så fornøyd som hun var i går kveld stusset jeg litt da hun kom klagende inn i sengen min i natt, men laget plass så hun fikk sove. 1 time lå hun ved siden av men, så kom et stort plask. Nevnte jeg at jeg vasket ned soverommet mitt på søndag? Inkludert vegger, puter, dyner, bak, under og over alt. Det var som et hån der jeg snubleløp med jenta mot badet i natt. Så var det bare å starte på an igjen ...

Bildet er tjuvlånt av google. 


Så nå går vaskemaskinen i ett, og inntil den neste er ferdig ligger jeg her på sofaen (kvalm) og tenker på rengjøringsmidler. Har du testet 50/50 eddik og vann? Det prøvde jeg på søndag. Det tok flekkene, men jeg syns ikke det lukter særlig godt.

Dette derimot så mer lovende ut!
1 dl husholdningseddik, 2 cl oppvaskemiddel og 5 liter vann. (Lånt fra klikk.no)

Har du noen supre tips til rengjøringen? Jeg er ikke spesielt begeistret for å vaske, så alle tips som kan gjøre det enklere er supert! 

Forresten om du ikke er som meg, men drømmer om å vaske vinduene raskest mulig (gjerne før plussgradene kommer). Da er kanskje dette tipset noe for deg? Spylervesketipset

Spør du meg er vindusvask kun provoserende. Det ser så enkelt ut når proffene gjør det, og blir bare tull når jeg prøver meg selv. Og når jeg endelig er ferdig kommer det en klissete unge løpende og gnir snørr på ruta. Ja hvertfall nesten. Happy tuesday to you!

Ps! Bare så det er sagt. Nattens uheldige hendelser er selvfølgelig vasket bort. Det var mer fremtidige råd jeg søkte.  

4 kommentarer:

  1. usj! aldri kjekt med oppkast... Her har vi hatt det nesten alle mann i løpet av ei litt lang veke... ganske pyton... God bedring! Og håpar dåke andre slepp å få det..

    SvarSlett
  2. Å, det er så kjedelig når de små kaster opp... Jeg stod ute da stormen herjet som verst i juleferien og rista av en julemiddag fra dyna som mellomste gutten her hadde fått opp igjen over hele dyna midt på natten.... Han hadde spist godt og vært veldig sulten den dagen. Typisk... Og ikke noe greit når man vet at når et barn har fått det så er det bare å vente på at de andre blir smitta, pluss de voksne.. :)
    God bedring :)

    SvarSlett
  3. Hei:)

    Ikeabodet er veldig greit å male, i og med at det er ubehandlet tre. Det bare suger til seg maling og trengte ikke altfor mange strøk. Brukte bare vanlig halvblank maling. Tapeten ble klippet til og limt på med tapetlim. Overflaten er lakket med klar gulvlakk. Jo flere strøk, jo bedre, for her i huset er det ihvertfall sånn at få lillegutt tak i en løs tapetflik - så river han!! Og da er plutselig ikke bordet så fint lenger...:) Jeg har en kommode og en krakk jeg må bytte tapet på, fordi han har vært litt ivrig...!

    Klem Sissel:)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett