søndag 19. februar 2012

1, 2, 3

Så er jeg i gang igjen! 

Jamie Oliver er en av mine favorittkokker. Det er selvfølgelig mange årsaker til, som for eksempel måten han håndterer råvarene på, og det at han kjemper for å gi barn et bedre kosthold. My hero! Men, han gjør en ting til som jeg syns er supert. Nemlig det at han anbefaler ferdigalternativer til mat der hvor det strengt talt ikke er så stor forskjell. Som med vaniljekrem for eksempel. Har du noen gang smakt en hjemmelaget vaniljekrem som er bedre enn den du får kjøpt? Vel, da tror jeg du er heldig, for det har hvertfall ikke jeg! 

Boller er en sånn ting, jeg syns poseboller av typen 1, 2, 3 er vel så gode som de jeg får til å lage selv (det er jo mulig at jeg bare er veldig dårlig til å bake boller også..) Men når noen har fundert, forsket og smakt seg frem til den perfekte miksen av tørrvarene, hvorfor i huleste skal du da gjøre det selv? 

1. 

2.

3. 

Nå må jeg forte meg å spise 5–6 boller til før helgen er over. Vi blogges!

Forresten ... 

... I´m back!

3 kommentarer:

  1. De så da veldig gode ut :-)
    Jeg er også fan av Jamie Oliver - utrolig gøy å se på når han lager mat.
    Fin uke til deg - godt at du er tilbake :-)

    SvarSlett
  2. deilige boller, den ferdigmiksen kan være god:) Men gi meg en UTEN kardemomme:)
    Jeg liker Andreas Viestad best jeg:)

    Trine:)

    SvarSlett
  3. Vet du, det tenkte jeg også. Helt til forrige uke. Da fant jeg en enkel bolleoppskrift som er den beste i verden :D Men vaniljekrem derimot. Det har vel egentlig aldri falt meg inn å lage vaniljekrem fra bunnen av. Det hørtes enormt komplisert ut :)
    Jeg ser på 30 minute meals med Jamie. Er mektig imponert. Problemet er at jeg blir så enormt sulten når jeg ser de programmene, så går jeg og tar meg en brødskrive. Det er skikkelig nedtur når jeg egentlig har lyst på hans mat.
    Ha en super uke.

    SvarSlett