tirsdag 6. desember 2011

Frøken Jul


Ute daler snøen ned, jeg har klump i halsen. Det blir jul i år også, om enn en litt mindre "julete jul".
Adventsstaken er rotet sammen. 4 kubbelys og noen kongler. Akkurat nå innser jeg at jeg har glemt å feste på tallene i år. De ligger sikkert i julekassa som står der borte på gulvet. Den samme kassa jeg snubler over hver morgen i full fart på vei mot badet.

Fjorårets adventsstake. 
"Jeg liker ikke de gavegreiene" sier Magnus. Jeg vet jeg er enig. Neste år lover jeg, jeg skal ikke lage pakkekalender. Det er fullstendig galskap, jeg skjønner det jo. Jeg følte det der jeg satt å pakket inn pakker til sent på natt. Pene pakker i morsomt papir, pakker som aldri ble verken fotografert eller blogget. Det er ikke som fjoråret. I år eksisterer pepperkakehuset kun i tankene, og julemannene (kakemennene) kun i magen. Noen få ligger igjen i den megabloggbare boksen jeg kjøpte på Søstrene Greene for omtrent en tier. I morgen er den tom.

Fjorårets julekalender.
Fjorårets pepperkakehus.
Lysene på balkongen sluknet en gang i fjor, jeg gadd aldri å kjøpe nye. Julegavene er kjøpt inn, de ligger strødd utover gjesterommet, sammen med alt det pene papiret og de gode tankene. En dag skal jeg pakke de inn. Jeg er litt sliten, der innerst inne. Men så kom snøen, og jeg kjenner at det skal bli jul i år også. Bare vent naboer, snart skinner stjernene fra vinduet mitt. Kanskje jeg skal kjøpe flerfarget discobelysning til balkongen. Jeg elsker julen!

Årets!
Jeg tror frøken Jul er tilbake. Stay tuned!

4 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Det blir jul uansett hva man rekker eller ikke! Her i huset rekker vi forskjellig hvert år. Noen ganger mye, andre år lite....Tar det litt som det kommer. Men adventsstjernene er i alle fall oppe nå, endelig!!

    Ha en fin dag!!!
    Klem Fru Samuelsen:-))))

    SvarSlett
  2. Hihi, kjenner til problemstillingen!!

    SvarSlett
  3. :-) Skjønner godt hva du mener :-)
    Det går nok fint uansett!
    Ha en super kveld :-)

    SvarSlett
  4. Å, en lykkelig slutt på innlegget. Godt snøen kom.

    SvarSlett