mandag 28. november 2011

Retroglad i Krigsropet og et juleønske fra meg

I dag lanserte Krigsropet sine nye nettsider hvor det vil komme smakebiter av artiklene i papirutgaven, og en del egne artikler. På innlegget som heter "Fra bestemors hjem" er bloggen min med, og avsnittet som heter 70-tallet handler om meg og mormoren min. Veldig koselig å få være med!


Her er bilder og et utdrag fra artikkelen. For fullstendig versjon kan du klikke på bildet over. Det er nemlig mange andre som har fine bestemorsskatter også.

En bedre jul til fattige barn
Til slutt vil jeg komme med et sterkt ønske til alle dere som leser bloggen min.
Jeg får så ufattelig vondt i hjertet av å tenke på at ikke alle barn har det bra i julen. Man føler seg så maktesløs og trist. Mest av alt får jeg lyst å skyve det unna for å slippe å tenke på det, for det er så vondt.

Jeg vil jo så gjerne gjøre noe. Både for barna, og for foreldrene som akkurat som oss andre foreldre kun ønsker det beste for barna sine. Derfor vil jeg komme med en sterk oppfordring til alle sammen om å levere gaver til fattighuset i Oslo, eller til andre som trenger det i nærheten av der du bor.


Bildet er høflig lånt fra sidene til Frelsesarmeen. www.frelsesarmeen.no

Verdi på gaven bestemmer du selv, men de ønsker ubrukte ting, og vil gjerne at du merker pakken med alder og kjønn. For de av dere som bor i nærheten kan gavene leveres mellom 10.00 – 16.00. Kanskje en fin ting å la barna være med på? Jentene her i huset skal selv få finne en gave som vi skal pakke inn og gi sammen.

Om noen av dere som ikke bor i Oslo har lyst å bidra med gaver kan jeg levere de videre om det er ønskelig. Bare legg igjen en kommentar så finner vi ut av det.

Med et ønske om at jeg kan gjøre julen bittelitt bedre for de som fortjener den mest 

2 kommentarer:

  1. Kjempefin oppfordring! Jeg gjør noe liknende her,men til en institusjon i Ukraina.
    Fin dag til deg :-)

    SvarSlett
  2. Det skjer ikke noe når jeg klikker på bildet..

    Men grattis med omtale! Vi skal ordne noen julegaver til trengende barn vi også. Tror de skal gå til flomofre i nabostaten, for det er fremdeles mange som er hjemløse etter orkanen Irene. Skal få samlet sammen noen vinterklær også.

    SvarSlett