fredag 14. oktober 2011

Høstfest i barnehagen

Nora "Godt norsk eple og mali "Chiquita"

I dag er det høstfest i barnehagen, og barna skulle komme utkledd som en frukt eller grønnsak. I fjor styrte jeg fælt for å få ferdig en blåbærlue i tide og sendte fornøyd en blåbær og en jordbær ut døren. Derfor følte jeg at jeg burde komme på noe nytt i år. Men så visste jeg jo at faren var stor for at kostymet gikk rett av om det ble for mye styr, så det gjaldt å tenke enkelt. Dermed ble løsningen gule klær til bananjenta og røde til eplejenta. Det syns de var helt topp! Deretter tegnet jeg av logoen til "Godt norsk" og "Chiquita" som jeg klippet ut å festet på magen deres. 

Eplelogo og en liten flik av Chiquita
Som stilk fikk de en strømpebukse fylt med en tykkere strømpebukse tredd over hodet. Det funket best når jeg kunne tre den helt ned over ansiktet og bare klippe hull i midten, da satt stilken godt på. Jentene var imponerende fornøyde og løp av gårde med hver sin stilk på hodet (tenk at den holdt seg på plass!). 


Utenfor møtte vi en stor hund, og eldstejenta var noen sekund litt redd for at den skulle få lyst på eple. "Men mamma, epler kan jo ikke å gå! Så da skjønner den nok at jeg er barn". Kreative kostymer er moro, og utkledde barn er så fantastisk søte! 

(Jeg beklager den dårlige bildekvaliteten, men bilder av oppglødde barn i fart er liksom ikke så enkelt på morrakvisten)

7 kommentarer:

  1. søte små frukter :-) Og så lurt påkomme med den stilken!

    SvarSlett
  2. Fine :-)
    Lurt å ikke gjøre det for komplisert.
    Go helg :-)

    SvarSlett
  3. Herlige kostymer! Veldig stilig måte å gjøre det på =)

    SvarSlett
  4. Så søte! De stilkene var godt tenkt. ☺

    SvarSlett
  5. Hihi, herlige kostymer!!! Fine jentene :)

    SvarSlett
  6. Det ble jo bare helt supert!!! :)

    SvarSlett