lørdag 8. oktober 2011

Høst, hest o.l

Borte borte ....

Deilige deilige høstdag, sånne vil vi ha flere av! Barnetv som fenger (så jeg fikk sove litt lenger), leking, kos og en rolig frokost. Så ufattelig godt for hjerte og sjel. Etter formiddagsgrøten dro vi til åpen gård på Ekeberg. Der hilste vi på både sauer, griser, høner, hester og påfugler. Jeg er litt skeptisk til nevnte dyr med vinger, spesielt de med store nebb. Tror jeg fikk skrekken en gang en gås freste mot meg. (Makan til frekt dyr liksom!) Forresten beit en måke meg en gang jeg med godt hjerte strakk ut hånden og skulle gi den en pommes frites. Ordentlig, så jeg blødde altså! Så kanskje det ikke er jeg som er paranoid, men fuglene som er onde? (bare så det er sagt så mater jeg småfuglene om vinteren altså ...)

         
     Litt engstelig for høna som tripper rundt på plassen.
Magnus tok bilde av Nora på hesten, ser du den? Ikke jeg heller ... 


Litt hard i busta, men hva gjør vel det?
Kun for kanin!

Hei gris, skal vi leke?

Til slutt plukket jeg kongler når barna lekte på lekeplassen. Nå står de her på bordet i en vase sammen med tente lys og sender ut en ordentlig god høstfølelse. Håper jeg kan sende videre litt energi og glede til leserne mine, takk for alle gode kommentarer og for at dere titter innom Og en ekstra stor hilsen til mormor som har strikket de fine genserene til jentene. 

Vi skal snart skru på Quizdan. (
Jeg bare spør helt forsiktig; er vi i ferd med å bli pensjonister eller finnes det flere som oss?)

Fin lørdag til deg. Ja, akkurat deg!

5 kommentarer:

  1. Den hesten var kjempefiiin :p
    Ser ut som en kjempekoselig dag :)
    Om det er noen trøst så har vi benket oss ned forran "skal vi danse" med et glass vin, OG jeg våknet flere timer før barna på en lørdag... Må jo være alderdommen :p

    SvarSlett
  2. Er vel ikke pensjonister, men riktige småbarnsforeldre! Her har det vært Skal vi danse - var Quizdan bra?

    SvarSlett
  3. Kjempefine gensere jentene hadde fått!! Og de konglene var lure, tror jeg må plukke noen jeg også..
    Hihi, fint bilde på hesten ja :)

    SvarSlett
  4. (Det finnes flere som dere)

    SvarSlett
  5. Neida, det finnes flere. :) (Selv om jeg brukte det at to jeg kjenner var med på det ene laget som unnskyldning.. og kan visst bruke den litt til, da de gikk videre.)

    SvarSlett