søndag 11. september 2011

Høst ♥ familie

Øvelse gjør mester, og nå nærmer det seg!
Herlige høstdager er ganske fine. Når man først har klart å slippe taket på sommeren er tiden inne for å gripe høsten. Mørke kvelder, turer i skogen, gode mat, familie og venner. Gjerne flere av de i kombinasjon sammen. Ganske fint, ikke sant? Jeg må innrømme at jeg har hatt flere tunge høster, selv om det heldigvis er lenge siden nå. Men jeg har lært meg å gripe den årstiden vi er i, bruke naturen og utnytte mulighetene. Det gir hele verden en ny glød, og ikke minst livet.
Utetid på Tryvannsttua. Tommel opp!
I går gikk vi en lang tur i skogen sammen med barna, de liker seg aller best der det er massevis av røtter, steiner og de nesten må klatre seg frem. Da forsvinner alle "kjedelig" kommentarer, og det eneste de snakker om er "se den trollbroen", "et ekorn", "ojojojo, en kjempegiftig sopp" og "førstemann til hytta, der får vi rosiner". Så snart vi beveger oss ut på den kjedelige grusveien er klagingen tilbake. Er det ikke rart? Eller kanskje ikke, jeg føler jo litt på det samme selv ...

Men det beste er å smake ...
I dag har vi samlet familien her hjemme hos oss til middag. Magnus har laget deilig skinkestek til middag, og jeg har stått for poteter og dessert. Jordbær dyppet i sjokolade er usannsynlig godt!

Deilig
Nå nyter vi kvelden i sofakroken. Jeg ryddet bort symaskinen fra spisebordet siden vi skulle ha gjester i dag. Og siden bordet er ryddet så rykker det i syfingrene igjen. Skal se om jeg klarer å holde lystene i sjakk eller om jeg ender opp med å klippe til stoff. 

Bordpynten i dag var etter inspirasjon fra bloggen sweetmemories. Nypene har jeg ærlig og rederlig plukket med meg fra en grøftekant på vei til stemmelokalet i dag. 


Ønsker dere alle en god søndagskveld. Det blir spennende å se utfallet av morgensdagens valg. Blir det ny ordfører i Oslo tro? Man kan jo få lov å håpe ...

1 kommentar:

  1. Godt skrevet - høsten har også sin sjarm!

    Fint og naturlig pynta også.

    SvarSlett