torsdag 18. august 2011

Ikeafavoritter ♥

Det finnes vel knapt en eneste interiørblogger som ikke har fått det med seg, eller som enda ikke har tatt en titt i den. Du vet nok hva jeg snakker om ja, selvfølgelig den nye Ikeakatalogen! Jeg for min del er så heldig å ha en nabo som jobber på Ikea, så jeg fikk katalogen rett i fanget en dag jeg satt i bakgården. Og siden jeg ble syk fikk jeg god tid til å titte i den også. Her er noen av mine favoritter i år. Ikke alt er nyheter, men både tidene og smaken forandrer seg, dermed har jeg fått øynene opp for noen av det "gamle" også.

Lampen Foto (295,-) Loftsengen Storå (1995,-) og det flatvevde teppet Ikea Stockholm rand (295,-)



Dette dynetrekket forteller en hel historie Eivor leva dynetrekk (598,-) og denne benken Stuva (685,-)


Benken passer perfekt inn på gangen vår (endelig!). Jeg har lett og lett etter en benk som er passe lang, har to skuffer som kan passe til luer og annet vintertøy + en sitteplate på toppen. Jeg vil ha min med to skuffer istedenfor én sånn som den på bildet har, så vil jeg tapetsere de to skuffene. Kanskje i samme tapet som trappestolen min? 




Har du verdens minste bad er kanskje dette noe for deg? Her snakker man om å virkelig utnytte plassen. Smart!




Vegghyller og sirkustelt (159,-)


Bildet til venstre har jeg sniklånt av jenta bak den fine bloggen Sheneligans, hvis du ikke har vært innom den enda så burde du ta en titt nå! 

Sort blir årets farge for meg, selv hvor trist det kan høres ut. Men det blir helt perfekt mikset med hvitt og en dæsj retrostoffer med fine farger. 

Har du funnet noen favoritter i årets katalog? 
Legg gjerne igjen tips, kanskje har jeg gått glipp av noe bra. 

Fin kveld til dere! 

3 kommentarer:

  1. Heldiggris du som har fått katalogen allerede! :) Jeg har ikke sett den ennå, bortsett fra noen smakebiter på nettet. Men har likevel store planer om snarlig IKEA-shopping av skrivebord, stol, taklampe, teppe etc :) Foreløpige favoritter er ting som har vært en stund, men kanskje jeg får noen nye når jeg får oversikten :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen, takk for spennende tips! :) Ser ellers at du har det jeg tror kunne vært drømmeyrket mitt ;)

    SvarSlett