søndag 28. august 2011

I ♥ loppemarked

DIY korktavle. Rammen er fjernet og skal males, gammelt stoff er stiftet på rundt baksiden av tavlen. 

I dag har vi vært på skikkelig bomtur, av typen kjøre i 2 timer uten å ende noe sted som helst. Men akkurat da håpet svant dukket skiltet til Svartskog opp, og SÅ mange biler som stod der. Vi hadde for lengst mistet håpet om at vi skulle finne noe (dritsurt siden vi egentlig var ute i god tid). 

Men du har vel kanskje skjønt det allerede, man blogger jo ikke om MEGAnedturer. Selvfølgelig fant vi noe. Jeg måtte faktisk ha bærehjelp for å komme meg derifra! Bilder kommer snart, men mamma har rappet kameraet mitt (som jeg i utgangspunktet har rappet av henne). Så det blir mobilbilder enn så lenge.
Elsker!
Dette kom jeg hjem med: 
Korktavle 10 kr
Sakkosekk 10 kr
Te/ kaffekjele 20 kr
Barneasjett 5 kr
Dukkevogn 10 kr
Lampe 30 kr
Trepuslespill 10 kr

Gjett om lillesøster ble fornøyd.
Trenger jeg å fortelle at jeg smiler helt rundt? Sakkosekken trengte en liten vask og en ny søm. Den er allerede fikset og henger pent til tørk. Korktavlen er demontert, har fått stofftrekk og første strøk med maling på rammen. Puslespillet og dukkevognen ble tatt i bruk så snart vi kom hjem. Og med to dukkevogner i hus håper jeg på å halvere tiden jeg bruker som mekler, nå skal det bli sytid på meg istedenfor! (Hører dere det barn?) Snakker om å sy, jeg har 3 nye forklekjoler til salg, bare legg igjen en kommentar eller send meg en mail om du er intrs. Nå skal jeg klippe stoff til en dongeribukse (til gutt). Jeg kommer tilbake med flere bilder straks, nå må jeg lage noe.

Forklekjoler
Jeg beklager den dårlige bildekvaliteten. Så snart kameraet er i hus igjen skal jeg ta litt bedre bilder.

Pris og str. på kjolene er: 
0–1 år 290,- 
1–3 år 320,-
2–4 år 340,- 

Bilder av en kjole i bruk finner du HER og HER. Kjolen på linkene er i størrelsen 2–4 år (Minste barnet er 2 år, eldste snart 4 år.)  
Fin søndag til deg :)

5 kommentarer:

  1. Så fine ting du har fått kjøpt!!! Skulle gjerne vært en tur på loppemarked i høst jeg og.. Og kjempefine forklekjoler. Du har jo blitt en kløpper på symaskinen!!

    SvarSlett
  2. Så herlig korktavle! Jeg har veldig lyst til å gjøre det samme - men mangler visst alt. hoho. LIKER kaffikannen ;)

    Ha en kjempefin uke. klem

    SvarSlett
  3. Jeg syns den ene fargen rant litt, så trikset er vel å være rask tror jeg!:)
    Men det var første gang jeg spraymalte noe og jeg syns fagene er lekre! De anbefales!

    SvarSlett
  4. Loppis er kjempegøy. Fine ting du fikk med deg :-) Ha en fin dag, klem fra Kine.

    SvarSlett
  5. Hei Siv Iren
    Herlige og frodige barnekjoler du syr! Men jeg kjenner jo ikke en så liten jente i mils omkrets..
    Kannen var skikkelig en gladkanne som kaffen må smake ekstra godt i!!
    Alt ser ut til å ha gått bra med mammas operasjon og vi er så lettet.
    Ha en strålende siste augustdag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett