onsdag 27. juli 2011

Laks i form

Her er for rotete til at jeg orker å blogge noe fra leiligheten, til tross for at jeg har fått mange "nye" ting. 
Jeg har strikket mye i ferien, men jeg har ikke helt gnisten til å vise frem noe av det enda. Det krever liksom noe å lage det ferdig. Men mat, det må man ha uansett, og her er dagens middag.


Laks i form

4 laksefileter
8 kokte poteter
4 gulrøtter
1 pose sukkererter
1 dæsj sitron
krydderier
2 klatter smør
rømme
Skrell, skjær og kutt grønnsakene som du vil, og legg de i bunnen av en ildfast form med to klatter smør på toppen. Drypp over litt sitron, salt og pepper. Legg laksen på toppen, og krydre etter eget ønske. 

Sett i ovnen i ca 25 min? 

Når laksen står i ovnen tar du en klatt smør i stekepannen, og skjærer potetbiter på størrelse med en cherrytomat. Disse hiver du rett i stekepannen og krydrer med hvitløkspepper eller annet krydder. Start varmt, og skru ned til laveste hakk på platen etter litt. La de stå til de er brune og har fin stekeskorpe på ene siden, og flipp de over på den andre siden. Vent til de er fint stekte der også. Trikset her er i bunn og grunn bare at man skal snu de minst mulig. Perfekt om man vil bruke opp kokte poteter fra dagen før!

Trill trall, så var middagen servert. Og du, ikke glem rømme da!
Akkurat nok til å mette to store og to små mager. 




3 kommentarer:

  1. mmmm, ser godt ut!!!
    I dag har jeg sydd!!!!
    Har ikke lagt ut bilder, tenkte å gjøre det i morra eller i løpet av helga. Har brukt av flere av bitene jeg vant av deg.
    Takk for at du sparket meg bak :0)
    Ha en finfin helg!!!
    Klæm.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar hos meg:)
    Hvordan er det mulig at denne bloggen har gått med forbi?
    Legger meg til som følger!



    Ha en super dag :)

    SvarSlett