tirsdag 26. juli 2011

Hverdagen














Så innhenter den oss igjen. Og det kjennes i grunn godt. På mange måter var det verre å sitte langt unna da katastrofen inntraff på fredag. Med Magnus her i Oslo føltes det som et uendelig mareritt. Hva om noe mer skulle skje? Da Dagbladet dro frem en sak om at de hadde funnet noe på skinnegangen til flytoget mistet jeg pusten, og måtte bokstavelig talt gå i kjelleren. Der satt jeg i 10 min til jeg var i stand til å se barna i øynene igjen. 

Det blir så uendelig klart hvem som betyr noe for en når man går opplever noe sånt, og dagene og timene til jeg fikk se Magnus igjen føltes som en evighet. Men nå er jeg her, nå er han her, og vi er endelig sammen igjen  

Men selv om hverdagen har startet igjen går tankene mine hele tiden til de berørte. Ofrene, familiene deres, og de som opplevde det hele på nært hold. Det utenkelige som likevel skjedde, som forandret landet for alltid. Til et rikere og sterkere Norge, et land som holder sammen. Uansett hudfarge, tro, legning eller annet. 
Vi står samlet 

En liten smakebit

Hverdagsbloggingen starter også igjen, og i dag har jeg forberedt meg på at arbeidsdagen i morgen. Først med bildetagning til et blad jeg skriver for, så med å lage middagsplan for de to kommende ukene, og en del smårydding her hjemme. (Likevel står huset fortsatt på hodet ...) Jeg har skrevet om min 5-ukers middagsplan her på bloggen tidligere, og denne gangen har jeg valgt en litt kortere variant. Det er selvsagt lov til å kopiere om man vil. 


Middagsplan

Uke 1
Mandag: pastapose med cherrytomater
Tirsdag: middagspølser, kålrabistappe, poteter
Onsdag: laks i form
Torsdag: kylling og tomatsuppe med hvitløksbaguetter
Fredag: hjemmelaget pizza
Lørdag: rømmegrøt + taco/fajitas
Søndag: greske kjøttboller med potetmos og fløtesaus

Uke 2
Mandag: Fiskesuppe med ekstra fisk og baguetter til
Tirsdag: Koteletter med brun saus, poteter og agurk
Onsdag: Pannekaker
Torsdag: Fiskegrateng med poteter, gulrøtter og smeltet smør
Fredag: Biff stroganoff med ris og salat
Lørdag: Lasagne med baguetter  


Kommer til å poste oppskrifter de dagene jeg rekker det om noen ønsker det. 
En oppskrift du gjerne vil ha?


2 kommentarer:

  1. Det er helt utrolig hvordan Norge har stått sammen disse dagene. Rørende og sterkt!

    Det er godt å kunne tenke litt på hverdagen igjen. Og middag er en viktig del av hverdagen. Spesielt å finne ut hva man skal ha. :)

    SvarSlett
  2. Norge har virkelig vist seg fra sin aller beste side de siste dagene. Jeg er så stolt og rørt!

    Men vi kan ikke stoppe opp, vi må gå videre, selv om det er vanskelig etter en sånn tragedie...

    Jeg ønsker meg oppskrift på fiskesuppen! Lasagneoppskriften har jeg jo allerede, og den brukes hyppig ;)

    SvarSlett