søndag 5. juni 2011

Sommer



Sommeren har endelig gjort sitt inntog på Østlandet. Vi fikk et lite glimt av den i mai, men nå er den her på rett. Det er så herlig å kunne ikle både seg selv og barna i kun en shorts, t-skjorte eller kjole, og rusle rundt med bare ben. Som utflyttet Sunnmøring vet jeg godt hva jeg snakker om, fint vær er nemlig ikke noe å regne med. Og hvertfall ikke sommerkjole-fint vær. Derfor nyter jeg hvert sekund, og storkoser meg.

Mye av tiden blir brukt på balkongen, og i går var vi så heldige at vi fikk en grill av svigermor!
En kjempefin gassgrill. Etter en del skruing og fiksing var den på plass, og vi inviterte mamma og stefaren min på grillings på balkongen. Timene fløy unna, og vi storkoste oss. Før vi visste ordet av det nærmet det seg siste buss, og vi måtte si ha det. Takk for en koselig kveld!

Mamma lærte meg å hekle muffins, resultatet skal dere få se i morgen. 

Før jeg startet på putetrekket sydde jeg dette hjertet. Se så fint det passet sammen med kalenderen min fra Blafre! Overhodet ikke planlagt, men desto mer gledelig.

Hjertet er sydd i ett av drømmestoffene jeg kjøpte hos Kaspara, flere stoffbilder finner du HER.

Nå skal jeg nyte en deilig kopp kaffe på balkongen før minstejenta våkner og det igjen er full fart. Ønsker dere alle en strålende dag, og for de som bor i Oslo-området kan jeg tipse om Hafslund miljøfestival i Frognerparken, som er en gratis barnefestival. 


Nyt dagen!

3 kommentarer:

  1. Så nydelig hjerte du har sydd, vakre farger.
    Fine bilder av deg også i sommergul kjole.

    Og for et nydelig sommervær.
    Takk for tips om barnefestival!

    SvarSlett
  2. Så flittig du er da, og så fin og sommarsleg kjole du har. Mine gamle dynetrekk har fått hedersplass i sofakroken.

    SvarSlett
  3. Nydelige farger, nydelig kjole og nydelige du! :)

    Ang spraymaling: Suze sier man kan spraymale alt! :)
    Jeg ville også demontert den først, slik at du kan flytte på trinnene etterhvert.
    Søsteren min spraymalte en tripp-trapp, men jeg vet ikke om hun gjorde veldig godt forarbeid, for den flasset av etter noen måneder. Jeg har malt vår tripp-trapp, og den flasser også bittelitt noen steder, men jeg tenkte bare å pusse litt og gå over akkurat på de stedene.

    SvarSlett