mandag 13. juni 2011

Pute på et blunk

Fotograferingen i kveld gikk så som så. Både solen og et bustete lite lykketroll tittet frem hver gang jeg skulle trykke på knappen. Og siden de er så søte, så lot jeg det bare få gå for denne gangen.


Ja jeg kan faktisk klare å lage en pute på et blunk jeg også. Riktignok ikke helt fra begynnelsen av, og for å være ærlig var det fryktelig langt fra begynnelsen. For i det jeg svinset rundt på stuen i ettermiddag kom jeg til å tenke hundestoffet jeg hadde liggende. Et allerede ferdigsydd putetrekk. Hvorfor i alle dager hadde jeg ikke tatt det i bruk? Jeg løp inn på stuen, røsket av et annet trekk (som jeg slett ikke likte) og stappet innholdet inn i hundestoffet. Bare for å konstantere at trekket var for lite, men bare litt. så etter litt triksing og fiksing med synålen ble puten til på det aller enkleste vis. Jeg bare festet det sammen åpningen med noen sting, og nå holder det seg fint på plass. Om (når) trekket må vaskes, er det bare å klippe opp stingene. Det blir ingen problem. 

Puten skal snart få ta plass i overkøyen på barnerommet, men inntil videre får den plass i sofaen. Og vet dere hva min kjære sa da jeg fortalte det? "Nei, jeg vil ha den i sofaen." 

Jaaaavel, så plutselig er du putemannen, ikke herr anti-pute? 

Samma for meg i grunn, den er jo supersøt!

HJELP!
Så en annen ting. Som dere ser er bord, sofa og teppe på bildet ganske mørkt. Jeg liker ikke å ha det sånn, og vil gjerne gjøre noe med bordet. Vi har prøvd å bytte det ut, men finner liksom aldri et annet bord som er like praktisk. Og når man har to barn må "praktisk" komme først noen ganger.

Derfor lurte jeg på om noen av dere hadde forslag til hva jeg kan gjøre med det. Male, tapetsere, bytte ut? Eller noe annet. Kom med forslag! Gjerne med eventuelle farger og tapettyper også. 
Og går det i grunn an å tapetsere et bord? Det må kunne både søles på og vaskes, og har en åpning på midten. Så bordplaten er i to deler. 

Venter spent på forslag, og ønsker dere en deilig kveld.

4 kommentarer:

  1. Jeg tenker at du kan male bordet lyst, gjerne helt hvitt, for så å ha noen farger på bordet.
    Kanskje et lite fat med noen lys på, en liten duk med farge?
    Hvitt er jo så nøytralt, og passer til alt, og lyser mer opp, også kan du bytte på ting på bordet som gjør deg fargeglad.

    SvarSlett
  2. Jeg er som Gøril veldig glad i hvitt, så jeg hadde nok gått for det. Hva med å tapetsere den hylla under i en frisk farge? Hvis du har sånn deqoupagelim over så tåler den vel litt!?

    SvarSlett
  3. Jeg ville nok også gått for en ganske lys, nøytral farge. Hvis du vil ha et alternativ til hvitt er isvann (tror jeg den heter) veldig fin, og tidløs. Og så ville jeg hatt fargeklatter på bordet som er enkle å bytte ut etter humør, kanskje mest fordi jeg selv er så vinglete i hva jeg liker og syns det er greit å kunne skifte ut på en lettvint måte. Og slippe å tapetsere om.. :) Å tapetsere hyllen under var en god ide da, der må det kanskje ikke vaskes like mye som oppå?

    SvarSlett
  4. For noen fine forslag! Det hørtes helt ut som noe som kan passe for meg.
    Jeg har jo f.eks gardiner som er stripete i farger, og jeg hater de. Nå skal jeg kjøpe helt hvite enkle gardiner. Jeg liker mye bedre farger på andre ting. Isvann og tapet på underhyllen hørtes rett og slett veldig fint ut!

    SvarSlett