søndag 19. juni 2011

Jeg syr!

Det er så morsomt når man begynner å forstå hvordan det hele henger sammen, jeg fryder meg langt inn i sjela. Jeg har drømt om å kunne sy i årevis. Faktisk husker jeg at jeg og bestevenninnen min vandret gatelangs da vi var rundt 12 år, tittet på gamle retrogardiner og drømte oss bort. "Tenk alt det fine vi kunne sydd av det!" Vi hadde helt rett, og det er så deilig å endelig kunne gjennomføre drømmen! 

Jeg har sydd enda en t-skjortekjole, og denne gangen gikk det raskere. T-skjorten er arvet og fra H&M, skjørtet er sydd av et putetrekk jeg har fått av oldemoren min. Love it!

Blir det fint vær skal tro? Greit å ha paraplyen klar når man skal ut på balkongtur.

Nora og "Bebi" har pakket sekken og er ute på tur. 

Med mamma på besøk utnyttet jeg sjansen til å utvide sykunnskapen. Dermed ble det en pysjamasbukse sydd etter oppskrift i dag. Utgangspunktet var først og fremst at min egen pysjamas revnet i rumpa (MAKAN!) men ikke tenk på det. Jeg fant ut at den måtte brukes til noe, så myk og god som den er. Og siden stoffet er ganske "pysjamasete" så måtte det nesten bli en pysjamasbukse til min største lille frøken. 


        
 "Kom igjen da Mali, bli med på bildet."   
   "Greit da, jeg er fin alene også jeg."

                                                           
I mammas gamle bukser

Og sånn i tilfelle noen ordentlige sydamer er innom her og leser. Hva gjør man når man bruker gammelt stoff som er litt tynt? Man bør kanskje sy en underkjole eller lignende? Tenker på kjoler av gamle retrostoffer, eventuelle shorts og lignende. Blir heihoppendes glad om du tipser meg, for her er jeg helt blank. 

Vi ses om litt til trekning av give-away, bare 40 min igjen til en heldig vinner trekkes! 
Lappene ligger allerede klare, men kommenterer du innen klokken 22 så smetter jeg gjerne i flere lapper :)

2 kommentarer:

  1. Så flink du er! Superfine ting du har laget :) Jeg gleder meg til vi er ordentlig på plass i huset, så jeg kan prøve meg litt på symaskinen igjen jeg og!

    SvarSlett
  2. Så fin pysjbukse!

    Kan vere lurt å sy ein innerkjole om stoffet er veldig tynt, kan klippe ut 2 like delar, og så vrangsy dei. Ellers finst det ein del strykeinnlegg og sånt, men er ikkje heilt stø på kva som finst av det ;-)

    Her har eg sydd ein kjole etter mønster frå boka "barn igjen" mange fine og enkle mønster i den boka :-)
    http://heiltheimelaga.blogspot.com/2010/01/kjole-til-nora.html

    SvarSlett