mandag 27. juni 2011

Hurra!

Stolen ble min!

Dvs. jeg vet faktisk ikke om det er en eller to stoler, men det finner jeg ut av i morgen.

Jeg syr syr og syr om dagen, og i gårsdagen var intet unntak.
I går fikset jeg på en brun bukse Mali har hatt liggende i skapet lenge. Den har stort sett blitt brukt som ekstraskift siden den var så kjedelig i fargen, men er en veldig myk og god bukse. 
Derfor bestemte jeg meg for å pynte litt på den. Jeg googlet star, fant en passende stjerne, minket den til riktig størrelse, og tegnet den over på bakepapir fra skjermen. Deretter fant jeg et passende stoff, strøyk på vliesofix og tegnet stjernen over på vliesofixen. Så klippet jeg den ut, tok av papiret og strøyk stjernen på rumpa, og til slutt applikkerte jeg den på. Veldig raskt, veldig enkelt, og vips, en ny og morsommere bukse som ingen andre har maken til.

Den ser litt skeiv ut på toppen, men det er bare måten buksa ligger på som gjør det.

Jeg tror jeg har applikkeringsdilla. *Ser meg desperat rundt*
Hva skal jeg sy i dag?

1 kommentar:

  1. Fin bukse, artig å pynte litt sånn :-)

    Og trikset med å vere veldig produktiv no er at eg klippte opp veldig mykje når vi var på mini-ferie i mai ;-) Så det er liksom berre å begynne i ein ende... Nesten 2 veker ferie utan symaskin, så då vart det litt klipping :-)

    SvarSlett