søndag 22. mai 2011

Sivs søte barneblogg?

Det er mye festligheter her for tiden, noe som begrenser både interiørinteresser og håndarbeid. Først 17.mai, så 2-årsdag, og til slutt nabofest. Nabofesten får jeg fortelle mer om i morgen, i dag er det nemlig minste hjertestenen min som er i fokus. Vi feiret dagen med grilling i bakgården, og sjokoladekake formet som en bamse. 

Begge lysene blåste hun ut!

Albert Åberg var en hit i år :)

For ei god jente vi har, hun er helt fantastisk! Hun hang med på festen i bakgården, og smilte stort da alle ungene i nabolaget sang bursdagssangen for henne. Heldige oss som har så mange fine mennesker rundt oss, det er helt unikt. Hovedpersonen selv trasket rundt i ullkåpe og hakket tenner. For med feber er det ikke så greit å ville være ute heller. Til slutt måtte pappaen ta henne med inn, så fortsatte vi feiringen der. 


Bursdagsbarnet fikk alt hun kunne ønske seg, og mer til. Hele tre Albert Åberg bøker, en bok om Barbapapa (for noen FANTASTISKE illustrasjoner!) trehjulssykkel, matboks fra Blafre, dongeribukse, to topper, verdens søteste sko og håndveske. For det må selvsagt en liten jålefrøken få. Hun fikk Barbagod bamse, hårspenner, diadem og et kjempefint memo spill. Fra oss her hjemme fikk hun en brannbil. Jepp, du hørte riktig. Og det gjorde vi også de påfølgende morgenene. Det er nemlig ingen av barna som kommer inn i sengen til oss når de våkner lenger. Nei for da kan man jo heller leke med brannbilen ...  Jeg tror de har rett i det de sier noen ganger (selv om jeg mistenker at de ikke mener det så alvorlig). "Dumme mamma!"
Men sånn går det når mammaen er gammel rødstrømpe, og barnehagetanten samme dag forteller at Mali sin favorittleke på barnehagen er biler. Da er det klart hun måtte få en bil! Og selvsagt den tøffeste jeg fant. 

Og om du skulle være ute etter bursdagsgave til noen så snublet jeg over denne fantastiske veska på H&M nettopp. Har du sett på makan? Det har hvertfall ikke jeg ...


2 kommentarer:

  1. Gratulerer med toåring i huset :) Herlige bilder, og så masse fint hun har fått!! Jeg fikk forresten ikke sagt det sist, men det var to nydelige bunadsjenter under her!!

    SvarSlett
  2. Dang, I merely entered a lengthy and also complete review, however, if I attempted in order to submit it my own Industry damaged.
    Was it for some reason rescued and also should i replace it?
    Feel free to surf my webpage :: www.oasiscollectors.com

    SvarSlett