fredag 6. mai 2011

Jeg er ikke glad


Husker dere mangosteinene jeg la i vann for en stund siden?

Det tok jammen sin tid før noe mer skjedde. De lå der da, ble svartere og svartere. Jeg lurte på om jeg måtte kaste de, men ga de hele tiden noen dager til. Så plutselig stakk det en liten spire ut av begge to! Etter ca. 1 mnd i vann la jeg de i jord og sjanset på at de kunne flyttes rett ut. Nå venter jeg spent på fortsettelsen. Tror dere det blir noe mangotre til slutt?

Etter 1 mnd. Legg merke til den rare "derten" helt foran.
Underlig at det ikke var der spiren tittet ut. 

Så til dagens overskrift. Dere trodde kanskje det var noe galt? Langt i fra. Jeg har bare gått i fella igjen. Klarer du å gjette hvilken? Mmm, Kaspara la ut nye stoffpakker her en dag. Jeg har holdt meg unna lenge, men denne gangen klarte jeg ikke mer, og sprakk. Stoffavhengighet er ikke noe å tulle med. Vips så var en stoffpakke bestilt, penger betalt og mail sendt. Men jeg er fortsatt ikke glad ...


... jeg er LYKKELIG!

Har du sett vakrere stoff? Jeg tror jeg dåner. Stoffet som ligger fremst på det øverste bildet fikk jeg med som en ekstragave fra Kaspara, bare fordi hun er så fantastisk snill, og fordi det passer perfekt på gjesterommet vårt. 


De tre nederste stoffene i bunken over er gamle sengetøy som jeg har fått av oldemoren min, i de nydeligste farger. Det grønne dere så vidt kan spotte i bakgrunnen er et helt dynetrekk jeg tilfeldivis snublet over på finn.no, og det blå og hvite som ligger i samme bunke er sengetøy fra jeg eller mamma var små. Jentene mine har også brukt det. 

Jeg har enda flere herlige stoffbiter som jeg vil vise dere snart også,  ja det ser faktisk ut som om samlingen med retrostoffer har planer om å overta hele hylla mi. Den som ellers er fylt med garn, kokebøker, ting som ligger til salgs på Eplabutikken vår og håndarbeidsbøker. Det eneste problemet med dette er at jeg begynner å få problemer med å bortforklare alt stoffet. Det er tross alt begrenset hvor mange sofaputer vi trenger, og ja, jeg kan fremdeles ikke sy. Og jeg vet neimen ikke om det er allment akseptert å oppbevare slike mengder med stoff uten å gjøre noe mer med de, hvertfall ikke når de er så fine som det disse er. Jeg skal lære meg å sy, sann mine ord! Men first things first, nå er det snart http://miniøya.no/, og inntil da får jeg heller fortsette å trene på å hekle. For jeg har nemlig lært meg det også. Og det er SÅ moro! 

Takk for at dere fortsatt titter innom selv om jeg er litt fraværende inn i mellom. Jeg lover å ta igjen det tapte, og har både 1, 2 og 3 blogginnlegg planlagt allerede.
Håper dere får en fantastisk fin fredagskveld, jeg skal trille frem garnet igjen :)

3 kommentarer:

  1. Herlig, herlig! Jeg sikret meg også en av stoffpakkene til Kaspara, så jeg forstår veldig godt lykkefølelsen din. :) Jeg har også blitt skikkelig stoffavhengig, og begynner å få litt forklaringsproblemer når det kommer pakker i posten så ofte, hihi. Men noe har jeg i alle fall sydd, og satser på litt flere puteprosjekter. Det er det som er kjekt med veranda, da har man en ekstra stue å dille med. :)

    En fin helg ønskes deg og dine!

    SvarSlett
  2. Hei, jeg ser du prøver og plante det mangofrøet. Og det har jeg også gjort og vi har fått d ca enn 10 cm høye alle 3. Og jeg vil råde deg og legge den i jord snart. For den lille derten der er faktisk roten. ( :

    SvarSlett
  3. Takk for tips anonym :) De er i jord for lenge siden, men det ser dessverre ikke ut til at vi har nok sol til at de vil vokse opp likevel. Den ene av de har rotnet, og den andre er på nippet til å bli ødelagt den også. Har du noen gode tips hvis jeg skal prøve igjen neste år?

    SvarSlett