tirsdag 31. mai 2011

I´m on a HIGH!

Du vet, når man treffer akkurat på kaffedosen gjennom hele dagen. Når klokken er halv ti på kvelden og man spruter av energi. Når vaskemaskinen allerede snurrer dagens andre runde med klesvask. Når stuebordet er ryddet og det er tente lys på balkongen. Da burde man sy puter. 

Ja, det burde man definitivt. Så kommer den onde putesabotøren inn i tankene mine igjen. Det blir så vanskelig. Først må jo du rydde kjøkkenbordet, så finne frem maskinen, deretter bestemme seg for stoff. Og har jeg riktig flaks må jeg søren meg tre om maskinen også. Du din onde sabotør, kan du ta å dra din vei? "Sy et hjerte" sier den. Og jeg er villig til å lytte. Sy noe du kan fra før. Sy et retrohjerte. Eller kanskje et sjal, og et teppe, kanskje en pute? "KUTT UT!" La meg velge noe jeg kan gjennomføre. Sabotør, stikk din vei. Dido og jeg synger i kor, jeg setter i gang med å rydde kjøkkenbordet. 

Og det gjør jaggu Nora også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar