mandag 11. april 2011

Søndagslopper


 I går var jeg på mitt første loppemarked i år, og andre, og tredje, og fjerde. Vi startet på Ullevåll skole, og var i grunn godt fornøyd. Der fikk jeg med meg både denne heklede grytekluten og en oransje plastboks. Grytekluten skal barna få til lekekjøkkenet, og den oransje boksen flytter herved inn på gjesterommet. Den passet nemlig perfekt i "finne noe annet oransje" tankene jeg går med for tiden, jeg må jo matche den oransje lampen som skal opp. Eller ja, den må jo først kjøpes da. 


Den søte trommen fant jeg også på Ullevåll. Den lå godt gjemt under masse skrot. Stotrende gutt "den koster 5 kr, eller eeeeeh nei 10 kr!" Han snur seg mot meg og smiler stort, følte nok han hadde gjort litt av et kupp. Men det gjør ingenting, for det følte jeg også. Den skal først få trommes litt med her hjemme, så skal den henges opp på veggen på barnerommet. Kanskje kan den bli klokke? Vi får se. 

Den gule boken kjøpte jeg på Fretex utsalg i Ålesund for 5 kr. 
Syns illustrasjonene er helt utrolig søte!


Flere lopper dukker opp snart, jeg har massevis på lager.

Jeg har forresten noe jeg vil vise dere snart som ikke er lopper også ...
Stay tuned!

1 kommentar: