mandag 4. april 2011

Meat free monday

Jeg er ute på tynn is her, men i mangel på en bedre overskrift landet jeg på denne. Kanskje noen av dere som leser bloggen min vet om fisk er "tillatt"? La meg komme til poenget. Vi hadde fisk til middag i dag, noe så kjedelig som fiskegrateng til og med. Og når man kjeder seg har fantasien min en tendens til å kjøre sitt eget løp ...

Kan du gjette hvilket tilbehør vi hadde til gratengen?

Dersom du vil lese mer om Meat Free Monday finner du det HER

Pose-Pose
("Kan man gjøre sånt?" Sier tekstforfatterhjernen min. Bare velge å ha stor bokstav på denne måten? "Ja" sier forfatterstemmen, du kan gjør som du vil. Du kan kalle det kunst pose-kunst/ord-kunst.)


Posen over ble sydd for ganske lenge siden. Jeg tredde i en rosa silkesnor siden jeg ikke hadde noe annet for hånden, og hengte den på et klesskap. Der var den bare i veien, og den har irritert meg mer for hver uke som har gått. For den er jo fin, det syns hvertfall jeg. Men praktisk var den altså ikke ...

Før jeg endelig forstod hva den var til og hvor den skulle henge! Det er jo helt tydelig at dette var en Pose-Pose helt fra begynnelsen av, stakkaren hadde bare forvillet seg inn på soverommet. Det er ikke rart vi følte det ukomfortabelt begge to der den hang, inneklemmet i et hjørne. Nå er den tilbake i sitt rette element, som poseholder hengende på gryteskapet. Aldri i veien, og en liten gledesspreder der den sparer meg for pose-rotet jeg ofte har vært utsatt for. Jeg er glad vi fant ut av det til slutt.

I morgen kommer en steg for steg beskrivelse kalt 1, 2, tre. Ikke av Pose-Posen, men av noe annet. Vil du lage din egen Pose-Pose kan du prøve oppskriften HER, men husk å tilpasse målene så den blir passe stor. Ellers er fremgangsmåten den samme. 

Hilsen tante pose.

3 kommentarer:

  1. Jeg har også tenkt på at jeg skulle laget en sånn fin pose-pose. Tror jammen jeg må frem med symaskinen igjen snart.. Kjempefin var din ihvertfall!!

    SvarSlett
  2. Mormor likte no aller best den rosa prikkede pynten ved siden av.

    SvarSlett
  3. Skal jeg være gledesdreper og si at fisk er kjøtt og dermed ikke tillatt på en kjøttfri mandag? :p

    Men posepose er både fint og lurt! Moren min har sydd en litt smalere versjon med hull på toppen og et litt mindre hull nederst. Så kan du stappe inn oppe og dra ut poser etter behov nederst. Snedig.

    SvarSlett