fredag 15. april 2011

Bursdag og ønsker


Det nærmer seg toårs-dag her i huset, og til tross for at Mali ikke har ønsket seg noe så har selvsagt mammaen sett både det ene og det andre hun kunne tenke seg.  


Sånn som disse støvlene fra brandos. Egentlig er det vel jeg som burde hatt sånne støvler, men jeg tviler på at de er like søte i str 38. Sånn egentlig tror jeg ikke hun trenger støvler enda, og ikke vet jeg hvilken størrelse vi burde satse på heller. Men fine er de, så utrolig fine!



Ellers så syns jeg at hun burde ønske seg dette tegnearkivet fra To i spann, men det ville kanskje vært dårlig gjort om hun måtte ønske seg noe som det egentlig er storesøsteren som trenger. Selv hvor søt og snill hun er. 

Hun kunne trengt en ny dongeribukse også, og gjerne denne myke elastiske fra Lindex (str 92). Får hun t-skjorte med "pusetatt" også så blir hun nok overlykkelig!


Og om Mali fikk velge helt selv tror jeg nok hun ville valgt en ny Albert Åberg bok (vi har den rosa fra før), en Albert dukke, eller en liten koffert. Det er nemlig ganske spennende å pakke med seg ting og frakte de frem og tilbake. 


Jeg tror også hun har veldig lyst på tingene på bildet over, men har en ganske sterk følelse av at både sykkel og sko allerede er innkjøpt. Og en kurv jordbær topper nok gavelisten i år. Hun er ikke spesielt kravstor og blir glad for alle gaver hun får, om det er en kos, en iskrem eller nye sko. 

Søt som hun er lille trassigprompen min. 
Ettermiddagen i dag: Skal vi prøve på den? "nei". Vil du ha mat "nei". Skal vi gå på butikken? "Mmm, nei". Ta på sko da Mali, det er for varmt til Cheroxer. *Stiller seg med ryggen til i et hjørne. "Vil itte". Men nå skal jo vi gå. "Noja bi me". Men lille venn, Nora sover, nå må vi gå. "Vil itte gå søl, bæje". *Dådyrblikk (og jeg bærer henne mot heisen). "Vil itte mamma, gå søl!" 

Ja, jeg elsker deg også lille venn.

7 kommentarer:

  1. Nååååh...

    Hvor heldige er ikke vi som har sånne herlig små. Trassige, (u)bestemte! De er til å spise opp! Løv it!

    Og tusen takk for bursdagsønske-tips!! ;)

    SvarSlett
  2. Takk for tipsene !! :-))
    Annb.

    SvarSlett
  3. Det er godt de er pene, sier jeg.

    SvarSlett
  4. Dette er en liste hvor jeg ehh... jentene mine kunne ønsket seg ALT! :)

    Hehe, kjenner meg igjen i det nederste avsnittet. Vi får glede oss over at de har en egen vilje og at de vokser trassen av seg om en 18 års tid. :)

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  5. Hihi, de er så herlige i denne alderen! Jeg blir alltid like lettet og overrasket når Daniel svarer ja til ting jeg er sikker på at han skal si nei til..

    SvarSlett
  6. Så mange fine ting hun ønsker seg.
    Støvlene var jo bare knall.

    Kjenner meg godt igjen i bære og ikke bære-situasjon ja, hehe. Det er en artig alder.

    SvarSlett