lørdag 16. april 2011

Balkong dekk deg!

Har dere tatt påskeferie? Jeg har et par dager igjen før ferien starter, som frilanser er det ikke særlig lønnsomt med ferier, så da gjør det seg med et par gode arbeidsdager først. Så kan man ta ferie med god samvittighet :) På fredag fikk vi med oss påskeegg hjem fra jobb, fylt med massevis av godis! Mmmm ....


Og fra barnehagen fikk vi med oss den søte kyllingen på bildet over, den hadde Mali laget til oss. At storesøsteren kjapt reiv av øynene for å plassere de på et mer "korrekt" sted, snakker vi ikke så høyt om. Jeg limte de pent på plass igjen der de skulle være. "Vil Mali at øyene skal stå sånn så skal de stå sånn". 


Denne grønne duken kjøpte jeg på loppemarkedet på Ullevåll forrige helg. Den passer perfekt på kjøkkenbordet vårt med påskeliljer, små kyllinger og små paprikaspirer på. (Selv den måtte posere på balkongen for dette bildet).


Som dere ser så spirer paprikaen som bare det! Tuppehøne følger spent med, og her forleden dag fant jeg henne i svime med hodet langt nedi jorden. Mon tro hvilket drama som har utspilt seg her når jeg var borte. Når menneskene er borte danser hønene på bordet?

Noen andre som har prøvd seg på å plante paprika?

1 kommentar:

  1. Ja jeg har prøvd!
    Frøene kom i jorda for et par dager siden, så det er litt tidlig å rapportere om hvordan det går.

    Det som derimot spirer er både 3 stk solsikker og 6 stk tomat :D Jeg er så stolt!!

    SvarSlett