søndag 13. februar 2011

Til mamma

I utgangspunktet var planen en ferdigpose fra Toro med cookies, som jeg skulle tilsette hakkede nøtter og rosiner. Og siden jeg er meg selv lik sjekket jeg selvsagt ikke om det var en del av varesortimentet på vår lille Jokerbutikk. Du kan jo gjette? 



Selvsagt var det ikke det. Og siden mamma bor langt unna måtte pakken min sendes i posten allerede dagen etter. Sånn omtrent på dette tidspunktet begynte gode råd å bli dyre. Uten noen form for plan reiv jeg med meg hakkede mandler, solsikkekjerner og en sitron. For hakkede nøtter, det vet jeg hvertfall at mamma liker. Så ble det kveld, natt, morgen og formiddag igjen, før jeg klarte å pønske ut hva jeg skulle gjøre. Så slo det meg. Hjemmelaget musli må jo være tingen! Dermed heiv jeg meg rundt, fikk rørt sammen alt, stekt det i ovnen og puttet i posen. Men det så det så skuffende nakent og kjedelig ut....

Så kom jeg på at mamma er veldig glad i te, og helst helt vanlig te. Men vanlig te kan være både pent og koselig, så jeg hentet frem rester etter julens hobbyverksted, og vips, så var en hjertetepose laget. 

Den lager du enkelt på denne måten:

- fjern papiret som er på teposen fra før. 
- Klipp ut to like stoffbiter i det motivet du ønsker (jeg brukte rød filt).
- Lim de sammen over tråden på teposen. 

Om du vil kan du skrive på en koselig beskjed. 

Love you!



Et kort måtte hun også få. Løsningen  ble å bruke hjerterdamen fra en kortstokk som allerede manglet noen kort, og lime på et hvitt ark på baksiden. Så gjenstod det bare å skrive en koselig beskjed. 

Deretter løp jeg til postkontoret det forteste jeg kunne, og om jeg sier jeg kom 30 sekund før posten gikk avgårde så er det nok ikke langt fra sannheten. Mannen på postkontoret lovet meg fint at pakken skulle komme frem til morsdagen i tide, og nevnte i samme setning at de hadde marsipankaker til morsdag der om jeg var interessert. Jeg nevnte litt forsiktig at jeg trodde det egnet seg dårlig i en liten bobleplastkonvolutt, men takket for tipset. 

Så nå håper jeg at mammaen min, som forøvrig er verdens beste! (og det er ikke bare skryt), får en kjempefin dag til tross for at jeg ikke kan være der og varte henne opp. Du betyr alt for meg mamma. 

SMASK!

2 kommentarer:

  1. En utrolig flott morsdagsgave Siv, som du har lagt masse kjærlighet i. Kan tenke meg mamsen ble glad!

    De hjemmelagede gavene er de aller beste.

    Gratulerer så masse med morsdagen til deg også!

    SvarSlett
  2. Å så kos! :)
    Tror e og vil lage sånne teposa, dei va skikkelig søte, og e har masse rød filt og - hurra :)

    Min mams fikk sjokkis med "Verdens beste mamma" på og ei bok med mamma sitater - moro moro :D

    SvarSlett