fredag 4. februar 2011

PHU!

Long time no see, osv....

Jeg har selvsagt ikke glemt mine trofaste lesere, og jeg tenker på dere til stadighet. Torsdag til søndag forrige uke var jeg og Nora på tur til Stordalen for å besøke familien min. Vi reiste grytidlig på morgenen, og fikk en fantastisk dag sammen med flere av venninnene mine i Ålesund. Det er trist at vi ses så sjelden, men fantastisk at når vi endelig møtes er det som om jeg aldri har vært borte. Noen timer med deilig kaffe og skravling oppdaterte meg på den siste tiden deres, og jeg fikk hilst på flere av våre søte små venner også. Vi spiste lunch på fantastiske Let´s eat Deli, de har helt utrolige både sandwicher og pastasalater. Anbefales! Og siden jeg fikk bestemme gikk turen videre til å byens bruktbutikker. Først ut var Fretex lagersalg (på rutebilstasjonen for lokalkjente). Det var litt av en opplevelse må jeg få påstå. Mye skrot, og noen få bra ting. Fordelen er at de som arbeidet der overhodet ikke har noen anelse om hva de driver med, så her kan man nok gjøre et kupp om man følger godt med. Jeg for min del fant en søt liten barnebok jeg kjøpte med meg hjem. Samtalen foregikk omtrent sånn.

Jeg: "Vet du hvor mye denne koster"
Underlig kar: "Ja" stirrer stivt fremover.
Jeg: "Koster den 5 kr?" (finner på en pris)
Underlig mann: "Ja" fortsetter å stirre stivt fremfor seg. 
Takk.

Videre gikk ferden til bruktbutikken i strandgaten. Og her kan man virkelig snakke om bruktbutikk, for Merete som driver butikken vet hva hun driver med. Samtidig er det aldeles ikke overpriset som det ofte er i sånne små butikker, et koselig sted med mye spennende å titte på. Jeg ble helt betatt av 3 små settbord som stod der til 150,- kr. Men det må jo være grenser for hvor gal man skal være. Å frakte det fra Ålesund til Oslo er nok litt i overkant. 

Sms til mamma dagen etter hjemkomst til Oslo. 
"Jeg må ha bordene likevel, kan du kjøpe de for meg?"

Og hun svarte selvsagt ja. Så i dag skal mamma innom for å hente de fine bordene jeg har satt av. Jeg  gleder meg sånn til å få de! To skal bli til nytt stuebord, og ett til nattbord. Egentlig hadde jeg planer om å male de, men så er jeg så glad i teak. Vi får se. Jeg har nemlig flere store interiørplaner på gang. Og får jeg det som jeg vil blir det blogginnlegg om både det ene og det andre i tiden fremover. 

Nå har jeg rotet meg helt ut på viddene, så her kommer det jeg opprinnelig planla som dagens innlegg.


Avocado må være en av mine favoritter. På dager der frokostlysten ikke er helt på topp slår det aldri feil. En stk perfekt moden avocado med et lite dryss salt og nykværnet pepper. 

I det jeg skulle innta frokosten observerte jeg lillepip i bakgrunnen, klar for landing.


God fredag alle sammen!

5 kommentarer:

  1. God fredag smukka :)
    Gleder meg til hvert et interiørinnlegg du har på lur!

    SvarSlett
  2. Det er så moro når man kan kjøpe ting man har lyst på som ikke koster så mye! Superbillig bok du fikk tak i da! Gleder meg til å se bordene du skriver om også.
    Liker veldig godt avocado som guaccamole, men på skiva har jeg ikke prøvd. Må prøves! God helg!

    SvarSlett
  3. Det er så gøy å handle timg som ikke er dyrt! Hehe. Ha en fin dag, klem fra Kine.

    SvarSlett
  4. Er også jevnlig hekta på avokado. Særlig med rugsprø og litt smøreost under. Så gøy med kupp. Jeg har endelig funnet de perfekte lampene til spisestua og er så glad i dag!! Rart at man kan bli så glad av sånne ting...

    Ha en flott helg! :-)

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å se bilde av de nye bordene når de er på plass :)
    Riktig god fredag til dere også! Klem

    SvarSlett