tirsdag 8. februar 2011

Lille vakre frøken Primula


Hvorfor er du så trist? 
Jeg syns jeg vannet deg nettopp, er det virkelig så lenge siden sist? 

Jeg syns det gikk bedre mellom oss nå enn sist, du hadde til og åpnet deg litt for meg. 
Er det noe du vil ha? Finnes det et hemmelig triks? 

Du kan selvsagt få smake sjokolade, men jeg vet ikke om det er helt din stil. 

Kan ikke du bare reise deg opp, en siste gang. Jeg lover jeg skal ta vare på deg, ikke svikt meg atter en gang. Du er så vakker der du står med dine gule små blomster, frodig og frisk. 

Noe helt annet er det når jeg kommer hjem og får se deg sånn, slapp som en fisk. 

Det er nå eller aldri, jeg orker ikke dette mer. Du er vakker, men jeg kan ikke leve med å ha det sånn. Lille vakre frøken Primula, kan du blomstre for meg en siste gang?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar