mandag 7. februar 2011

Høstvest fra Pickles

To tette og en høstvest. 

Siden jeg er så fornuftig og organisert pakket jeg meget sparsomt til min og Noras Ålesund/Stordalstur. Jeg følte vel på meg at noe trolig manglet, uten at jeg helt klarte å sette fingeren på det, men reiste avgårde med en halvfull liten sekk. Det meste får man som kjent kjøpt på nærmeste butikk. 

- Kamera
- Strikketøy 

Det var det som manglet! Og heldigvis er S-markedet i Stordalen godt utstyrt med både pinner og tråd. Så jeg søkte meg frem på nettet for å finne noe jeg kunne tenke meg å lage. Valget falt på denne supersøte høstvesten fra Pickles. Som sagt så gjort, og med dyktig strikkehjelp like i nærheten (også kalt mormor) så gikk det unna i en fei. 7 dager brukte jeg fra strikkestart til den var klar til bruk, hvorav to av dagene var helt strikkefrie og jeg purket på sofaen istedenfor. Strikkingen frem til fargene var fort gjort og veldig enkelt, stjernemønsteret var litt knotete, men ikke noe hokuspokus det heller. Alt i alt veldig morsomt håndarbeid. 
Frøkna som fikk den ble veldig fornøyd, og til tross for sparsommenlig fargeutvalg på S-markedet syns jeg jammen det ble kjempefine farger også. Kanskje den burde omdøpes til vår/påskevest?


Oppskriften finner du gratis her, og ønsker du den i en annen str så får du kjøpt det på samme siden. Min høstvest er strikket i str 4 år. Til Nora er den akkurat litt stor, men det stemmer bra siden hun er litt over 3 år. Strikket i Viking superwash. 

Modellen ble forresten kjøpt og betalt med 3 Hello Kitty drops, noe skal man jo få for arbeidet også.

"Jeg bare danser litt jeg. Sa du godteri? " Klart jeg kan smile.

4 kommentarer:

  1. Så herlig den ble!! Og for en herlig modell! Flink mamma som både lager fine barn og fine klær til de :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott den ble! Dyktig er du.
    Er veldig godt å få litt hjelp med slike prosjekter for da får man se resultatene så mye kjappere! Fargevalget var også nyydeligt og kledde jenta di kjempegodt!

    Hello kittydropsene gjorde også susen ;) hihi

    SvarSlett
  3. Oi, den blei skikkeli fin da, å fine modella også:)) Hilsen fra nestegarden:)

    SvarSlett
  4. Du er så flink Siv Iren. Den ble kjempe fin :)
    Klem Anne-K

    SvarSlett