lørdag 5. februar 2011

Fantastisk drøm eller grusomt mareritt?

Midt i en litt oppildnet diskusjon her for et par dager siden kom plutselig dette ut av munnen på meg. 

"Ja forresten, jeg har kjøpt tre nye bord, har tenkt å male spisebordet hvitt og vurderer å kaste ut skjenken." 

Hvorfor det kom når det gjorde er ikke godt å si, men han som satt på andre siden av bordet ble hvertfall stille. "Male det hvitt?" stille sukk. Jepp, det har jeg tenkt til. 

Og ikke nok med det (men dette vet han altså ikke enda). Jeg har langt flere planer på gang. Noen stikkord er Eames, retroputer, hvitt spisebord, loppisstoler i fine farger, stor blåblomstrete retrotapet, Panton pendellampe, heklet teppe, hvite gardiner. For noen vil nok disse ordene fortone seg som et rent mareritt, men for sånne som meg (ja jeg tror vi er en helt egen rase), ja for oss er det mer som en vill og helt fantastisk drøm som man ikke vil våkne fra. Jeg har endelig forstått hvordan det må være her i leiligheten, det gikk opp et lys og jeg vet at jeg kan ikke annet enn å gjennomføre. Til tross for at det nok vil ta tid. Men jeg gleder meg, og jeg skal nyte hvert lille steg i retning min egen boligdrøm. 

Kan du se det for deg? Hvitt stort spisebord, 4 forskjellige loppisstoler i friske fine farger, 2 Eames stoler. Kanskje i en av disse fargene? 




I sofaen skal fine retroputer på plass (ja de kommer etterhvert), så har mormor tilbudt seg å lage et hekleteppe til meg i friske farger. Snakk om heldig liksom! Gardinene skal byttes ut med hvite lette gardiner i hele leiligheten, to teak settbord skal bli vårt nye stuebord, og over de skal det henge en fantastisk Panton lampe. Kanskje en av disse?






Og om jeg finner ut jeg vil være helt CRAZY så kan jeg jo slå til med denne.


Veldig rar, ganske spesiell, men utrolig delikat på et underlig vis.
Jeg forstår at denne ikke er for alle. Og sannsynligvis ikke for meg heller, men jeg syns likevel den er kul.

Så var det stuebordene mine. Jeg har ikke bilder av mine egne, men har sniklånt dette bildet. Om jeg husker riktig så er de på bildet ganske lik mine. Jeg skal bruke de to største som stuebord, og de skal stå litt inni hverandre på kortsiden. Med andre ord blir bordet stående med langsiden mot sofaen. Noen som skjønner hva jeg mener? Vel, time will show. 


Det minste skal trolig få gjøre tjeneste som nattbord på soverommet vårt. Og når jeg først snakker om soverommet vårt kan jeg jo slenge med denne lampen også. 


Best av alt er jo at det hele passer perfekt til det "nye" servicet jeg fikk til jul. 

Safran, dekor Rolf fra Figgjo.

Skål alle sammen, og god lørdag.

10 kommentarer:

  1. Hihi, så herlig!! Jeg synes det høres fantastisk fint ut jeg. Gleder meg til å se resultatet :)

    SvarSlett
  2. Jepp, jeg kan se det for meg! Friskt og fint! :)

    SvarSlett
  3. Og jeg løøøper inn til deg og sjekker ut denne bloggen din også. Og jeg må si; du er IKKE gal! Du er HELT normal! Hehe, iallefall ganske lik meg. Og jeg er IKKE gal, hehehe.

    Og du har god, god smak. Jeg skriver under på alle dine ønsker og planer. Støtter deg hundre.

    Herlig blogg, du vakre. Hit vil jeg komme igjen.
    Mange, mange klemmer fra An-Magritt

    SvarSlett
  4. Blir nok veldig stilig ;)
    Husker du dei gamle grønne koppane som bestemor hadde, dei udødlige som kunne sleppes fra verandaen og ned ut å knuse dei hadde sklidd rett inn !! Men ho lir av kaste mani så er stygt redd dei har reist ;)
    Ha ein flott søndag , her snør det trollkjerring ;)
    Klem

    SvarSlett
  5. Så herlig å høre om planene dine! Jeg tror vi bare må leve med at mennene himler litt med øynene innimellom. :)

    SvarSlett
  6. Tror også det kommer til å bli et fantastisk gladhjem med friske farger som vil gjøre at selv den tyngste dag føles helt ok.

    Ha en fiiin dag.

    SvarSlett
  7. Kan jeg få flytte inn hos deg?!?
    Er på langt nær noe mareritt i mine øyne og ører iallefall!

    Tror det er noe alla denne stilen jeg også har funnet min plass i, bare at du tar den mer ut enn meg ;)
    Og den lampa (den blå-grønne pendelen). Løøøøøøv it!!

    SvarSlett
  8. Klart du kan flytte inn hos meg Elin, da kunne vi strikket og drukket rødvin hver kveld, mens vi planla neste interiørtrekk. Det hadde vært noe det!

    SvarSlett
  9. Jeg likte særlig avslutningen her, jeg da - at det hele ville passe til Safran-serviset ditt! Ellers høres jo ideene flotte ut :-)

    SvarSlett