tirsdag 4. januar 2011

Retroglad

Når jeg ser tilbake på årskavalkaden min så blir det om mulig enda mer åpenbart det jeg har tenkt på en stund. Jeg er nok ikke først og fremst noen mammablogger, men en miks av mange forskjellige ting. Håndarbeid, interiør, matlaging, og selvfølgelig litt barn også. Sånn blir det jo når man har to søte små. Derfor har jeg tenkt litt på om jeg skal bytte navn på bloggen, og vil derfor høre hva dere syns om et av alternativene. Nemlig Retroglad. Mest fordi jeg er veldig glad i retro, men også fordi jeg er fargeglad, og genelt glad. Det er de tingene som inspirerer meg til å skrive her, og jeg føler derfor at det bør være en del av navnet. Det gamle navnet mitt er litt tungvint å huske, og kanskje spesielt siden bloggen ikke engang har samme navn som adressen. Så, hva syns dere?

Som litt inspirasjon legger jeg ved bilder av en julegave jeg fikk kjøpe til meg selv fra svigermor og svigerfar. Valget var ikke særlig vanskelig, og når Kaspara tipset om stoffpakker til salgs var veien fryktelig kort. 


Det blå stoffet ble bestilt først, jeg var overlykkelig. Så ble skjermen stående åpen med et bilde av den grønne stoffpakken i bakgrunnen. 30 min senere var det avgjort, jeg måtte ha den også. Dermed var halve julegaven oppbrukt. Stoffet ankom superraskt, og jeg må innrømme jeg tittet på pakken før julaften. Ikke nok med at jeg fikk de stoffene på bildet, men det var til og noen ekstra i pakken. Virkelige drømmestoff! Og når jeg hadde sittet her i over en time og bare sett på og tatt på det så må jeg innrømme at jeg var bittelitt redd for at jeg hadde tippet fullstendig over kanten her.


Så litt for å trøste meg selv tok jeg like gjerne å bestilte denne boken som jeg har ønsket meg lenge. Og dermed var hele julegaven oppbrukt. Men snakk om inspirerende og morsom gave! Og når man er i bestittelse av både drømmestoff og en anseelig mengde sybøker så gjenstår bare en ting. Her må det nemlig trylles frem noe fantastisk skal jeg få oppfylt alle mine rosenrøde retrodrømmer. 

Svogeren min var innom her på besøk en dag og i anledning min 50/60-tallsdille kom han med kommentaren "det er jammen rart du ikke har funnet en mann fra 60-tallet også". Og ja, på sett og vis kan jeg være enig i det. Men jeg syns nok dessverre ikke de holder seg like godt som de andre tingene fra den perioden, for ikke å glemme at de er på alder med mammaen min! Nei 80-tallet får være retro nok når det kommer til menn. Det er tross alt litt av en kjekkas jeg har:)

5 kommentarer:

  1. Retroglad passer deg godt ja. Du får kjenne på hva som er det mest riktige for deg.

    Ellers lurer jeg på om det er bare på min data det er sånn, men der det står Følgere så er nesten alt borte. Er det sånn hos deg også?
    Vet at noen som gjerne vil følge bloggen din, men hun fikk det ikke til.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Å? Tusen takk for tips Gøril, det har jeg ikke lagt merke til. Vil jo veldig gjerne ha nye følgere:D Stor klem til deg.

    SvarSlett
  3. Enig i at Retroglad passer fint:))

    SvarSlett
  4. Retroglad passer jo veldig godt til deg da! Selv om jeg generelt sett ikke er så glad i så store forandringer som det, hehe.. Man venner seg jo fort til det da, så hopp i det hvis du føler at det er riktig :)
    Jeg har forresten tenkt over at jeg liker veldig godt den retningen bloggen din har tatt, så fortsett sånn!!
    Klem fra Thailand

    SvarSlett
  5. Takk for svar både Mona og Siv:) Jeg er fortsatt litt i tenkeboksen, blir uansett ikke med en gang. Skal se litt hva jeg gjør. Så koselig å høre at du liker retningen min da Mona, er alltid supert med tilbakemeldinger så man vet hva som funker og ikke.

    SvarSlett