tirsdag 4. januar 2011

Kick start

Tenkte jeg skulle dele en superenkel og sunn middag med dere. Jeg har ingen slankemål for det nye året, men tradisjonen tro så antar jeg at mange andre har det. Jeg skal selvsagt leve sunt, men har ikke satt meg noen spesielle mål. Her er en fin måte å kickstarte både uken og slankingen på. 

Ta det helt med ro, det krymper rimelig raskt.


2 poser fullkornsris boil in bag

3 kyllingfileter

1/2 brokkoli
1/2 rød løk
3 gulerøtter
3/4 kinakål

Slik gjør du:
1. Kok opp vann og sett igang risen. 
2. Skjær opp kyllingfilet og sett igang med stekingen
3. Skjær opp alle grønnsakene i passe biter, kinakålet i strimler.
4. Legg det ferdigstekte kjøttet til side og stek grønnsakene, fordel gjerne på to omganger. 
5. Ha kjøttet i pannen sammen med grønnsakene og hell over eventuell woksaus. 

Hvilken saus du bør bruke avhenger helt av hva du liker. Vi har etterhvert funnet ut at soysaus og sweet chilisaus er vel så greit som woksaus i gryten.


5 kommentarer:

  1. Det så godt ut ja. Nam :)
    Kanskje jeg prøver en dag...
    Jeg er ikke noe kokk, selv om ting er enkelt, så får jeg det ikke til...

    SvarSlett
  2. Mmm... Det hørtes godt ut!
    Må prøves! Jeg er jo så glad i kylling!

    SvarSlett
  3. Hehe, jeg er en av de med slankeforsett. ;) Hørtes utrolig godt ut!

    Når det gjelder bloggutforming er det veldig lett å få sånne "underoverskrifter". Du går bare på utforming og legger til en gadget som heter sider. (Jeg tar dette bare på husken, så håper jeg sier riktig nå.) Deretter kan du redigere disse sidene på samme sted som du skriver innlegg. :) Se om du får det til, og ta kontakt igjen dersom det er noe du lurer på. :) Jeg har forresten mye å gjøre der, kom jeg på. Har jo sidene, men har ikke skrevet noe særlig på dem, godt du minner meg på det! :D

    SvarSlett
  4. Ser godt ut!! Fint med litt inspirasjon på middager! Er litt matlei etter jula og da synes jeg det er vanskelig å finne på hva vi skal spise. Synes forresten retroglad er et fint navn :-)

    SvarSlett
  5. Dette blir morgendagens middag. Godt å ha en datter som kan lære meg litt matlaging :-)

    Klem fra mamsen

    SvarSlett