mandag 17. januar 2011

3, 2, 1

Sånn har det føltes den siste uken, som om alt gikk baklengs og at jeg var helt i ferd med å bli omgjort til en liten ingenting. Hva nå enn det er. Å lese om andres sykdom er vel igrunn ikke særlig spennende når man rasler rundt i bloggverden på jakt etter inspirasjon, derfor har jeg tenkt å spytte det ut fort og gæli så vi bare blir ferdig med det. Mandags kveld verket det i kroppen, jeg syns det var underlig med voksesmerter i voksen alder, men var redd det var julefettet som til slutt krevde sin plass. En paracet senere var alt på topp, men derfra og videre gikk det bare nedover. Influensa har vist seg å være min overmann, den rett og slett flattrykte meg og hånlo meg midt opp i ansiktet! Det er lenge siden jeg har vært så dårlig, heldigvis vil jeg si, for jeg håper jammen det er lenge til neste gang også. Nå er jeg heldigvis på bedringens vei, takk og lov for det.

Legger ved et gammelt bilde av Nora til tross for at det er helt missvisende. Jeg bare syns det er så vakkert. Så trist, men så vakker. 

 Liille Malimor er dessverre blitt smittet av fysaken hun, hun ligger i sengen med høy feber, hele 40 grader. Hun syns forsåvidt livet er greit likevel, smiler og ler. Men blikket er ikke det samme, så sløv og sliten. Det er vondt for mammahjertet å se, og jeg kan ikke skryte på meg mye søvn fra foregående natt. Ikke blir det det i kommende heller tror jeg, men det er greit så lenge jeg vet at hun har det bra. Man kan jo håpe hun kommer raskere unna enn meg siden hun har fått såpass høy feber, men det er kanskje ikke noen sammenheng? Jeg håper hvertfall.

Trenger inspirasjon

Sånn, da var jeg ferdig med den delen av dagens innlegg. Så går vi over til noe langt festligere!
Jeg har nemlig fått meg JOBB!!! Hurra, hurra! Jeg er bare så fantastisk glad :) En jobb som passer helt perfekt for meg. Nå får jeg nemlig jobbe med mye av det jeg uansett bruker tiden min på, nemlig barnebøker, aktivitetsbøker, spill og annen morro. Oppgavene vil bli litt forskjelllig, men jeg skal hvertfall jobbe som fast frilans tekstforfatter hos Egmont, og jeg har allerede fått eget kontor. I dag var første arbeidsdag, og det er SÅ deilig å komme igang. Å tro at arbeidsledighet er et luksusliv er hvertfall bare tull. Helg er bare morro om du har gjort noe ellers i uken for å si det sånn. Og nå gleder jeg meg ufattelig til jeg endelig skal få tilbake den savnede helgefølelsen. Med ny jobb blir det selvsagt mindre tid til bloggging og andre kreative sysler her hjemme, men vi får se hva som blir til fremover. Noe sier meg at en ny jobb både vil ta og gi energi. Det er hvertfall en ENORM glede og endelig være igang, så HURRA for det!

Siden jeg har stukket hodet opp fra sykesengen begynner kreativiteten å boble igjen også, og jeg sitter her å funderer på om jeg skal bruke resten av kvelden på å sy et putetrekk. Jeg har jo fått så mye fint stoff som må få komme frem i sofaen. At jeg legger opp til putekrig velger jeg helt enkelt å overse. Så lenge en pute går ut når en annen går inn tror jeg det skal gå greit. Så sniker jeg de heller sakte inn igjen senere. 

Hvor mange puter har du i sofaen din? 

Kom gjerne med tips til hva jeg kan gjøre med stua mi, syns den er så kjedelig. Sofaen får stå som den er, men både gulvteppe, gardiner og bord er åpent for forandring. Så skal sofaen få noen nye muntre retroputer og glede seg over etterhvert.


5 kommentarer:

  1. 22:18 og "resten av kvelden"? Da er det jo natt jo. Har du sydd montro? :)
    Vi har 4 puter i hjørnesofaen, det er akkurat passe mange for oss, men de er ikke på langt nær så spennende som dine puter.
    Igjen, GRATULERER med jobb!
    Håper du snart kommer på besøk og sjekker sofaputene våre - og den nydelige lille alven ;)

    SvarSlett
  2. Så kjipt med sykdom. Har hørt at influensaen i år ikke er særlig nådig.
    Og jeg skjønner at du blir bekymret for minstemann. De tåler jo å ha høy feber uten at det trenger å gjøre så mye med de også.
    Tilde hadde 39,6 i helgen, men var i hundreogti.
    (men mammaen var bekymret, åkke som)

    Gratulerer så mye med jobb. Fantastisk herlig. Kan tenke meg det var deilig å endelig få en slik jobb nå. Det fortjente du veldig.
    Håper du får tid til litt blogging allikevel, er jo så glad i bloggen din vet du.

    Her er det forresten 4 puter i sofaen.
    3 hvite, og en med litt rosa og grønn og blått på.
    Forferdelig sterilt og kjedelig, så jeg er på putejakt, igjen ;-)

    SvarSlett
  3. Æsj, sykdom er noe dritt!! Masse god bedring til lillemor.
    Og igjen gratulerer med ny jobb! Det er så fortjent så fortjent :)
    Jeg har fire puter i sofaen, to på hver side. Jeg er jo litt kjedelig av meg sånn i fargene da, så de er hvite og biege.

    SvarSlett
  4. Jeg har vel hatt det på samme måte når andre er syke - synes sånn litt overbærende synd på dem. Så hva skjer ? Jo nå har jeg - for første gang på 27 år - feber: 38,17 på morgenen !! Alt er vondt :(
    Jeg er SÅÅÅ glad du har fått jobb, og det er sant at fritiden blir mer verdifull da. Veldig lykke til og gleder meg til biffmiddag søndag. God bedring til lille Mali og Klem til alle dere fra Bestemor:)

    SvarSlett
  5. Uff, så trasig med influensa... Håper lillejenta er i bedre form nå og at gutten deres slipper unna.

    Gratulerer med ny jobb! Spennende!

    Gleder meg til å se hva du gjør i sofakroken din. :)

    SvarSlett