tirsdag 21. desember 2010


Litt sånn føler jeg meg om dagen. 

Her er det fortsatt armer og bein for å rekke alt som må gjøres før julaften. Alle kakene er i boks, julekort er sendt avgårde, det samme er de fleste gavene. De som gjenstår avsluttes en etter en her hjemme, og sånn forsvinner dagene. To prosjekter ble nylig avsluttes, i kveld skal jeg få unna ett til. I morgen blir det julehandel og forhåpentligvis litt husvask her. I tillegg har jeg planer om både julebrød og vørterbrød. 

Julen kommer nok uansett snart, og den riktige julefølelsen har satt seg i magen. Vi har til og med klemt litt på noen pakker her, og for å være ærlig så er det nok jeg og Anti Jul som er mest spent på pakkene våre i år. Nora ønsker seg bare tannbørster, og kanskje en krydderkake til jul. Kombinasjonen er jo forsåvidt ikke så verst. Mali på sin side aner ikke hva julen er enda, og enda mindre hva julaften er, men etter 21 dager med pakkekalender begynner hun å få greie på pakker. Hun har til og med lært seg ordet, og ikke minst, hun har lært seg at når Nora får pakke, ja da vil hun også ha en pakke. 

Gleder meg til å se de på julaften! 



Håper dere andre begynner å komme i mål med julegavene også. Så er det kanskje viktig å huske på hva julen egentlig dreier seg om. For når du tenker tilbake på denne julaften så er det neppe hvilke gaver du fikk du vil tenke på. Da vil du heller tenke tilbake på den spesielle stunden, minnene og menneskene du tilbragte dagen sammen med. Så ha det i tankene når du svetter rundt med støvfilla. Kanskje skal du heller dempe belysningen, tenne levende lys og invitere noen over på julekaker? 

For i virkeligheten så har verken støv eller pakker noe som helst å si.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar