søndag 19. desember 2010

Dere trodde kanskje jeg hadde tatt juleferie og reist til syden i likhet med resten av familien min, men nei ta det helt med ro, her er det fortsatt full fres. Mr Anti Jul er i ferd med å gå helt opp i røyk her, tussete over alle påfunnene mine. 

"Du må liksom lage ALT fra bunnen av du med en gang det nærmer seg jul! Jeg lover deg at du får ingen gaver av meg som oppmuntrer til verken strikking, sying eller annet dill" 
Meg: "Ja, men... Det er jo det jeg ønsker meg. Jeg vil ha en hobbybok. 
Anti Jul: "Pfffft. Kommer ikke på tale!"

..........

Noen bilder fra juletrehogst forrige helg. 

Sage, sage, plutselig falt treet!

Det er vel ingen tvil om hvem som er mammaen til de på venstresiden her. Det er hun skrulla til høyre med juletre i håret, for hvem var det vel ikke som havna midt under årets juletre?

Hytta vi på for å hugge juletre tilhører Synnøve og Jens, den er helt fantastisk! Akkurat en sånn hytte jeg skulle ønske jeg hadde. Liten og gul, nydelig plass utenfor, stor tomt, fantastisk retro innvendig. Vi fikk servert gløgg, lussekatter, klementiner og nytrukket kaffe. Er det opp til meg å bestemme blir dette en tradisjon fra nå av;)

Den røde kofferten er full av jul

Siden Herr Anti Jul ikke vil være med på forberedelsene her så fikset jeg det selv, med litt hjelp av de små nissejentene mine. I dag har vi hentet inn Kulatreet vårt, som vi var å hugde sist helg. Vi har laget julekurver, pyntet tre, ryddet enorme mengder klær og vært en tur til selveste Nisseland (putti plutti pott). En deilig juledag fyllt med smil og sang. Ja, og en del grining da... Men sånn blir det når ikke alt går som en 1,5 åring eller 3 åring vil. 


I mangel på julepynt fikk mor i huset en god idé. Jeg bar nemlig rundt på denne her i fortvilelse, lurte på hvor den skulle få stå i år. Så var det plutselig helt selvsagt, vi pynter treet med årets julekort!


Og med hjemmelagede julekurver. Den flettede er min, men egentlig er det den bakerst til høyre jeg er mest stolt over. Den har nemlig Nora klippet og limet helt selv. 


Kulen laget Nora i barnehagen i fjor, jeg har spionert såpass at jeg vet en ny venter i år. Jeg håper Mali også kommer med en, etter min mening skal nemlig et juletre være pyntet med minner. Gode følelser og deilig julestemning, akkurat som treet var da jeg var lita. 

Som en avslutning på dagen var vi i spektrum for å se Putti plutti pott. Det var en rimelig sentimental mamma som satt der med eldstemann på fanget da sceneteppet gikk opp. Jeg har nemlig spilt putti plutti mange år selv, og hadde gledet meg lenge til dette øyeblikket. Det ble akkurat så fantastisk som jeg hadde forestilt meg, og Nora ropte høyt da hun så Glupe Gløgg løpe avgårde med skjegget. TYVEN!


2 kommentarer:

  1. Synes det ser ut som Herr Anti-jul koste seg, jeg :D

    God ide å pynte treet med kort! Vi har ikke tre i år, for vi skal jo ikke være hjemme i julen. Eller så er det akkurat hjemme vi skal være..

    SvarSlett
  2. Åhh så utrolig koslige bilder:) Fikk helt julestemning av å se på:) Fikk jo endelig send sydengjengen på flyet idag:) Ble litt frem og tilbake:) Men det er vel snart vel fremme:)
    God jul til deg og familien din Siv Iren:):)

    SvarSlett