tirsdag 2. november 2010

Kakemons


Vi hadde selvsagt ikke bare Hello Kitty kake til bursdagen. På barnehagen her får barna ha med seg noe til avdelingen så de kan feire bursdagen sammen. Nora fikk med seg gele i fire lag med en liten godteriting i midten. Jeg tror nok den falt i smak og hadde en viss effekt. For når vi kom for å hente jentene var storeavdelingen delt i to, og til og med de voksne var skikkelig energiske og hoppende glade.


Til familieselskapet laget jeg en Oreokake, min nye favoritt. Enkel å lage og himmelsk god. Bare så "trist" at jeg har spist opp hele siste halvdel alene. Noe forteller meg at jeg burde komme meg ut på tur.


Muffins hadde vi også. Gulrotmuffins og sjokolamuffins. Noen med smørkrem, noen med sjokoladekrem og noen med ostekrem. Disse var skikkelig morsomme å lage, så enkelt og så mange variasjonsmuligheter. Blir nok ikke lenge til neste runde. Eller vent, var det ikke jeg som burde komme meg ut og ikke sitte her å spise kaker? 

I morgen kanskje, i dag har jeg et stykke oreokake som står i kjøleskapet og venter på meg.

Natta alle sammen, sov godt:) 

4 kommentarer:

  1. Namme-namm!! Du (eller var det jeg...) skal være glad jeg bor såpass langt unna, ellers så hadde du neppe fått fred til å spise så mye kake alene :P

    SvarSlett
  2. Ah, det så utrolig godt ut!!! Oreo-kaka er jo bare noe av det beste som finnes. Kanskje jeg må prøve å lage den selv en dag!?

    SvarSlett
  3. Nam. Det så veldig godt ut. Er du sikker på at Oreo-kaken ikke er vanskelig å lage?
    Den er jo bare helt nydelig, og jeg har alltid tenkt at det er for de flinke kokkene..

    Synes forresten at du har fått en veldig fin blogg, med fine bilder og fint design :)

    Ei på jobben min likte så godt Kitty-luen du lagde, og har begynt på sin nå.

    SvarSlett
  4. Oreokaken er definitivt noe dere burde lage en gang! (Bare pass på at dere har noen å dele den med så dere ikke "må" spise hele selv.)

    Jeg legger inn link til oppskriften på innlegget over jeg, så kan dere teste den om dere vil:) Og Gøril, jeg lover at det er enkelt. Bare følg oppskriften til punkt og prikke, og bruk god tid. Ingen av tingene tar lang tid i seg selv, men det skal jo stivne, så det trenger litt tid.

    SvarSlett