søndag 28. november 2010

Bursdagsfest

Det sies at oktober og november skal være de månedene i året det blir født færrest barn, men jeg tror jeg må ha missforstått noe. For jeg tror jeg helt uten å overdrive kan si at 80% av alle barna vi kjenner (og mange voksne) har bursdag akkurat i disse månedene. 


Denne helgen var intet unntak. Vi startet med selskap fredags ettermiddag for Robin, en kompis av Nora. Han fikk fargestifter og en lekebil, blikkboks tror jeg den het. Og om jeg ikke tar helt feil så falt den i smak, for bursdagsbarnet suste rundt med den i ene hånden resten av bursdagen. I går var det bursdagsselskap for Idun, en liten venninne av Mali som fylte sitt første år. I god gjenbrukstradisjon fikk hun arve et julesett, fleecejakke, bukse og en pekebok av Mali. Nora syns det var veldig spennende å velge ut boken vi skulle gi bort.


I dag er det enda flere som har bursdag, både stesøsteren min Kristine, Stine Mari (som vant give away) og Isak som fyller 3 år. Vi sier hipp, hipp, HURRA for alle sammen!  Nora går rundt i ring her og synger bursdagssangen.

"Nå er vi klar til å gå mamma"

6 kommentarer:

  1. Vi har også noen sånne "bursdagsmåneder" i løpet av året, men her er det spesielt januar og oktober.

    Syns jentene var utrolig like på disse bildene!

    SvarSlett
  2. Hipp hurra for alle de søte jentene:):) Vi feirer også idag:)Men det vet du jo:):) Nora og Mali er så skjønne herlige jenter:):) Ha en eventyrlig dag c",)

    SvarSlett
  3. Nei men se på de nydelige jentene da!!! Rett og slett til å sise opp begge to <3

    SvarSlett
  4. Det er kjekt med bursdag! Så lurt med gjennbruksgave! Koselig at du nevnte meg i bloggen! :) Snart er det tid for dagens andre selskap, travelt, men veldig koselig!
    Stine Mari.

    SvarSlett
  5. Nora og Mali er fantastiske bursdagsgjester og gavene var så flotte. Hurra for gjenbruk! Fine bilder, til å bli i godt humør av!

    SvarSlett