tirsdag 12. oktober 2010

Blomsterdilla


Jeg mistenker at interessen for håndarbeid ligger i genene. Her er oldemoren min som nettopp fylte 90 år. En mester i både strikking, veving og bunadsbrodering. Sist mamma var på besøk der hjalp hun meg å finne frem noen stoffer som hun sendte bilde av på mms. Håper oldemor vil dele noen av de med meg, og at hun syns det er morro at det kan bli nye ting av det gamle sengetøyet. Favorittene mine er det blå blomstrete, det rødlige i midten og det nederste. Vet ikke om jeg klarer å velge, de er alle så fantastiske og unike. Ser de for meg som forklekjoler, puter, oppbevaringsposer og mye annet. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg var bedre til å sy.

Hvilken av stoffene liker du best? 

8 kommentarer:

  1. Er dette også en test? :p liker de røde blomstene og det nederste.

    SvarSlett
  2. Nei er nok ingen test denne gangen. Bare lurte på hva andre likte i forhold til meg:) Fargene ble så dårlige her, får redigere litt i morgen. Nå er det natta!

    SvarSlett
  3. Enkelt! Det nederste samt det rød/oransje i midten <3

    Herlige stoffer!

    Kaaaanskje jeg skulle tatt en titt i søppelsekkene med gamle sengeklær som mamma har lagret, men det innebærer jo at jeg må lete frem symaskinen, og det vet jeg ikke om jeg har mot til :S

    SvarSlett
  4. Herlige stoffer. :) Oldemoren din er jo så flink!! :)

    Klem!

    SvarSlett
  5. jeg likte best tapeten til oldemor!

    SvarSlett
  6. Nei ka ein skal sei .... likte vel igunn ikkje nokon . Ingen rosa eller kvite stoff ....
    Må ha noko prinsesse greier ej veit du .. klem

    SvarSlett
  7. jeg har minst to av stoffene du viser her, (retro-fantast jeg også) men jeg må si jeg liker det nederste best. Hvis det øverste er i god stand (det er ikke mitt, nemlig) så er det også en flott sak å ha!

    SvarSlett
  8. Takk for koselig kommentar Puskiluski :) Stoffene er i god stand ja, ikke slitt i det hele tatt. Som jeg gleder meg til å lage noe av de! Hva har du laget av dine?

    SvarSlett