onsdag 6. oktober 2010

Hvilken kopp er du?

Jeg vet det er mange flere enn de som vanligvis kommenterer her som leser bloggen min, og dette er en oppfordring til alle dere som vanligvis ikke legger igjen en kommentar. At noen gidder å lese er selvfølgelig forutsetningen for at man vil skrive. Derfor hadde jeg blitt så utrolig glad om dere kunne gi et lite pip, bare så jeg vet dere er der liksom. 

Så nå lurer jeg på om du kan fortelle meg hvilken av disse koppene du foretrekker?

 Så skal jeg fortelle deg hva jeg tenker om de forskjellige koppene. For meg er det nemlig forskjellig kopp ettersom hvilket humør jeg er i. I dag har jeg den med brune og oransje blomster. En kopp jeg fant i kjelleren hos mormor. Magnus har alltid den med grønne prikker.


Pretty please?

(Og dere som vanligvis legger igjen kommentarer er SELVSAGT også velkommen til å gjøre det i dag.)

22 kommentarer:

  1. I utgangspunktet den med røde prikker. I dag den brune...

    SvarSlett
  2. eg tek den med raud,rosa og gul:) om den hadde vør opptatt hadde eg tatt den same som Magnus...men eg er ganske prikkete av meg då;)

    SvarSlett
  3. Den lengst til høyre, med rosa blomster :-)

    SvarSlett
  4. Dette er egentlig ganske rart, for jeg havner av en eller annen merkelig grunn på den brune og orange. - Altså den samme som deg. Og det selv om jeg egentlig ikke er særlig retro. Det er noe med størrelsen som tiltaler meg og så gir den meg godt humør og gode assosiasjoner. - Kanskje fordi jeg har vokst opp der du fant den? Selv om jeg ikke har noen tydelige minner knyttet til den.

    Pussig.

    SvarSlett
  5. Brun og oransje med snirkler og blomster! Akkurat som meg, -litt rar og snirklete, gammeldags, brun i kanta -men jammen meg ganske lys, oransje-gul og fin på innsida. Og så passer den jo så bra nå om høsten særlig om den inkluderer en desiliterellerto STERK kaffe.

    Meeen, jeg må innrømme at rosablomsten til høyre også får det til å banke i hjertet. Sånne hadde vi nemlig hjemme på gården i Høland den gang jeg var ung. De hang på kroker over kjøkkenbordet, alle hadde hver sin krok, enhver hadde ansvar for å vaske sin kopp etter bruk. Gode minner! På grunn av en kopp. :)

    SvarSlett
  6. Brun blomstete til kaffe, og høy blå til te takk ;)

    SvarSlett
  7. Den brune med blomster. Har en forkjærlighet for brunt og jordfarger.

    SvarSlett
  8. Åh. Så vanskelig da! Tror faktisk jeg ville gått for den lengst til høyre jeg - rett og slett fordi den ser veldig god ut å holde i. Komfort er tingen med andre ord.. :-) Men jeg syns de to til venstre var finest, så de ville jeg nok latt stå fremme fremfor "komfort-koppen".

    SvarSlett
  9. Den lengst til venstre!

    SvarSlett
  10. Hvilken som helst, bare ikke den med rosa blomst. Den har helt feil form og farge! Heller mest mot den oransje og brune, for den kler meg best.

    SvarSlett
  11. Jeg tror vil jeg brukt den rosa koppen som er høyest jeg :)

    SvarSlett
  12. Jeg vil gjerne ha den brune og orange, takk. Fylt med sukker som jeg kan dyppe rabarbra i. Søt kopp, matcher interiøret på kjøkkenet i sommerhuset vårt (høres fryktelig ut, men det har sin sjarme, tro det eller ei...). Er nok derfor jeg ville valgt den; den gir meg assosiasjoner til late dager i solen, haug med gamle Hjemmet-blader, NRK p1 og rabarbra med sukker i en kopp :)

    (og ja, jeg leser bloggen din...er bare for dårlig til å kommentere)

    SvarSlett
  13. Det ble den brune og orange - den såg så kreativ ut. Rett en spennende kopp:)

    SvarSlett
  14. den med rosa blomst:)

    SvarSlett
  15. Den med gul og rosa prikker! Fine kopper! :)
    God helg Kiwi ;)

    SvarSlett
  16. Den brune og orange! Den minner meg om koppene i bestemors kjøkken, der jeg vokste opp. Den minner om semulegrynsgrøt på lørdags formiddag, nitimen på radio, Lekestue på TV, bestefar som snekrer og Lego. Gode, trygge koselige ting fra den gang man var uten bekymringer...

    SvarSlett
  17. Den med rosa blomst på, i likhet med noen andre oppover her, synes jeg den så deilig ut å holde :) Tror dessuten den er best på varmekomfort: Altså vid øverst = kjøle det øverste som er varmest. Trang på midten og vid nedover = holde bedre på varmen til siste slurp.

    SvarSlett
  18. Helt klart den lengst til høyre:)

    SvarSlett