onsdag 6. oktober 2010

Det var en gang en banankake


Som jeg trodde alle ville smake. Inspirert av oppskriften på emmelines side heiv jeg meg over boller og kar, dette skulle gå bra, alt stod jo klart. Jeg rørte det sammen til en fin røre, heiv i litt ekstra sjokolade og smilte fra øre til øre. Inn i ovnen kaka gikk, så var det bare å vente en time mens kaka ordna med sitt.

Hittil hadde alt sammen gått bra, ikke rart at vi alle var så glad.

Så var det noe som gikk galt, jeg vet ikke hva, men det ble rimelig fatalt. Kaka ble delt i to, Mali stakk fingeren på plata. Plutselig var kjøkkenet et virrvarr av barn, sjokolade, brannsalve, kake og rop.

"Mamma, er det sånn bæsjekake?"

Og om noen av dere fortsatt føler dere fristet til å bake banankake så finner dere oppskriften på emmelines side, men for all del, bruk bakepapir i formen. Hvis ikke kan det gå deg like ille som det gjorde med oss her.



2 kommentarer:

  1. Haha, du skriver så morsomt.
    Jeg har ingen evner til å bake, så jeg tror jeg holder meg unna. Verdens verste husmor er meg ;-)

    SvarSlett