torsdag 14. oktober 2010

Barnerom og bursdag


Alltid et prosjekt på gang. Et som nærmer seg slutten og et impulsprosjekt som ikke er påbegynt enda. Tallerkenhyllen mangler bare siste finish med maling, jeg må bare gjøre det. Det som holder meg tilbake er frykten for at jeg skal ferdiggjøre den, og at snekkeren i huset ikke skal dille seg til å henge den opp før flere måneder er gått. Det overlever jeg ikke. Det er på tide å ta ting i egne hender, jeg har ikke tålmodighet til å vente. Jeg kan vel sies å være usannsynlig treig selv, men når det først skjer noe forventer jeg at alle andre skal følge opp og være minst like entusiastisk. Til stor fortvilelse for omgivelsene. Tror jeg da, det er selvsagt ingen som har nevnt det. Som en start på min nye snekkertilværelse tasler jeg nå ned i boden for å skru sammen en hylle. Etter en dag på ikea har nemlig nye hyller til boden endelig kommet i hus. For å være ærlig så er jeg usikker på om jeg engang finner ut hvilke deler jeg trenger for å starte, men hvor vanskelig kan det være?

Om det skulle gå riktig ille satser jeg på at Mr handymann plutselig dukker opp for å hjelpe sin kvinne i nød. Det er nemlig ingenting som er bedre for manne-egoet. ( Og meg....)

Og bare sånn for ordens skyld, kan du være snill å ikke nevne dette for snekkermannen her? Avsløringer av manne-egoet kan i verste fall føre til hevnaksjoner.



3 kommentarer:

  1. Hihi, lykke til med snekkerarbeidet :) Gleder meg til å se tallerkenhyllen på veggen! Og en liten dukkeseng som skal males??

    SvarSlett
  2. Jammen ble jeg ferdigsnekret på bare 45 min. Ikke at jeg snekret, i virkeligheten skrudde jeg vel bare sammen en hylle. Dukkesengen skal males ja, og kanskje noe annet:)

    SvarSlett