mandag 13. september 2010

sol, høst og strikk


Ingenting kan vel være bedre? 
Jeg er vel forøvrig et vår/sommermenneske, men når høstværet glimter til med strålende sol og blå himmel så kan jeg ikke annet enn og like det. I dag har jeg vært på tur med en venninne fra Kværnerbyen, på veien fant jeg først en ny Levisbukse til bare 149,- på Fretex, YEY! Ingenting er bedre enn gjenbruk, kule klær og masse penger spart. Så gikk vi innom Lindex hvor jeg kjøpte en ny joggebukse til Mali. 

Hjemme slengte jeg middagen på ovnen og fikk hjem strålende blide barn og Magnus. Mat er nemlig det eneste som skal til for at de skal være fornøyde og glade.  Så ryddet jeg sommeren bort fra balkongen. De fleste plantene endte livet i en søppelpose, men noen få utvalgte fikk komme inn i varmen. Deriblant, paprika, oliventre, orkidè og peppermynte. De få stemorsblomstene som fortsatt levde flyter nå rundt i hver sin skål som bordpynt her og der i leiligheten. 

Resten av kvelden skal jeg tilbringe med klesvask, kaffè og strikking i sofakroken. Under er det bilde av både den nye joggebuksen og en av luene jeg har strikket. Her er oppskrift Baggy lue.

Kan godt hjelpe deg jeg mamma

Jeg bare stod her igrunn

I`m to cool

4 kommentarer:

  1. Wow, Mali har blitt så stor!! Og enda mer lik Nora :) Fine jentene!!
    Den lua der tror jeg at Daniel også må få seg altså. Spørs om ikke mor må gjøre et nytt forsøk på å lære seg strikking. Hihi..

    SvarSlett
  2. Samme lue som Lea.
    Samme buksa som William.

    Hva kan jeg si!
    Kuuule Mali :D

    SvarSlett
  3. Kjempekul lue, kunne jeg bare strikke.

    Høsten er fin når været er supert og barna kan ha på seg gode ullklær og vi kan kose oss med en god kopp te.
    Men egentlig liker jeg også sommeren og våren best :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. Så fine bilder av Mali. Plutselig var hun ikke baby lengre, men en stor jente med atityd.

    Momo

    SvarSlett