onsdag 1. september 2010

Siden sist og i detalj

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her. Med både helg og to planleggingsdager på rappen så forsvinner tiden på et blunk. Jeg har storkost meg her hjemme med jentene, selv om det selvfølgelig går fort i svingene med to rampete småfrøkner. 

Når jeg ventet Mali var jeg veldig bevisst på at jeg skulle finne på ting sammen med bare Nora etter fødselen. Jeg må jo bare innrømme at det ikke ble helt som jeg trodde. Likevel har Nora taklet det å bli storesøster helt utrolig bra, helt knirkefritt vil jeg nesten påstå. Hun elsker å leke sammen med Mali, og kan nesten ikke vente på at hun skal våkne på morgenen, da hiver hun seg om halsen på henne og sier "Jeg ELSKER Mali, og pappa og mamma."  

Tv-kos

På lørdag tok jeg og Nora oss en bytur sammen, egentlig bare for å kjøpe tråd til strikkemammaen i huset, men det ble koselig likevel. Nora syns det var stor stas, først tok vi bussen, så kjøpte vi garn, fikk smaksprøve på cola, tittet på lekebutikken og snakket om bursdagen som kommer i oktober, så kjøpte vi tegnebok før vi tok bussen hjem. 

Venter på bussen

På mandag skulle vi gjenta suksessen og planla en tur på Tøyenbadet. Jeg brukte ikke tid på å sjekke åpningstidene, og når vi kom frem stod det at det var stengt for oppussing. Typisk meg. 


Nora som hadde gledet seg ble selvsagt veldig skuffet, så for og bøte på skadene gikk vi en tur til kafèen på Munch museet for et fruktstopp. Deretter tok vi t-banen til Bøler og badet der istedenfor. Hun storkoste seg i vannet, og at det bare var oss og en haug pensjonister der gjorde ingenting. Jeg tror igrunn både pensjonistene og Nora syns at det var morsomt. Hun skravlet og tullet med alle, fikk selvfølgelig full oppmerksomhet og var i sitt ess. Etter badet gikk vi på biblioteket, spiste lunch og leste bok. Så gikk vi på lekebutikken og kjøpte en gave til bursdagsselskap senere på dagen, deretter tok vi t-banen til Brynseng og gikk hele veien derfra og hjem (3,3km) Nora satte seg i sofaen så snart vi kom inn døra, og i løpet av 1 min sov hun sittende, utslitt etter en spennende dag.


Veldig detaljbeskrivelse her, men det må nesten til for å fortelle om dagen. En tur i lekebutikken er ikke bare bare når man er 2,5 år. 

Veldig godt med litt alenetid for oss storejentene, jeg blir så stolt og glad av å være sammen med Nora, for ei fantastisk lita storesøster vi har!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar